بازخوانی گزارش‌های خبرنگار جانباخته خبر روزانه در روز خبرنگار

1400؛ ما روز خبرنگار را در حالی جشن می گیریم که هنوز عزادار دو خبرنگار محیط زیست هستیم ، “مهشاد کریمی” – خبر روزانه – و “ریحان یاسینی” – ایرنا ؛ دو راوی خبری که در جریان تصادف واژگونی اتوبوس به سرویس پرداختند. امروز ، به احترام یاد این دو فعال خبری محیط زیست و همه روزنامه نگاران کشته شده در جریان آگاهی بخشی ، برخی آثار و گزارشات مهشاد کریم را مرور و بازنشر می دهیم.

به گزارش خبر روزانه ، “مهشاد کریمی ، فارغ التحصیل ارتباطات از دانشگاه علامه ، متولد 1375 است ، کار خود را با خبر روزانه آغاز کرد و در طول پنج سال خدمت ، به عنوان یک روزنامه نگار فعال و مداوم محیط زیست تبدیل شد.

روزنامه نگاران در این زمینه می دانند که “محیط” یک حوزه خبری است که عشق و درد می خواهد ، که در حضور “مهشاد” ترکیبی از عشق ، درد و دلبستگی بود و این ویژگی ها را می توان در آثار وی مشاهده کرد.

قبل از ورود به 1400 ؛ وقتی ساکنان تهران از آلودگی هوا بی بهره بودند ، وی مصاحبه و نوشتن درباره قانون هوای پاک و پیامدهای عدم پیروی از آن را اصرار می کرد. نیروگاه های تهران به این امر اذعان کرده اند.

نام “دختر سبز خبر روزانه” شایسته این است که به مناطق مختلف محیط زیست توجه داشته و از موارد جنگلهای آکشاد و آتش سوزی جنگلها گرفته تا خشکسالی ، معادن در اطراف تهران ، سیل ، مرگ پرندگان مهاجر و بسیاری از مشکلات زیست محیطی را شامل می شود.

علاوه بر این ، در ماههای اخیر ، هنگامی که وزارت نیرو از پرداخت هزینه آب کامل دریاچه ارومیه خودداری کرد ، وی بارها در مورد مشکلات دریاچه نوشت و آخرین مصاحبه مفصل وی با مسعود تجیری ، مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام دریاچه ارومیه ، نزدیک دریاچه؛ دریاچه ای که آخرین اردوگاه مهشاد شد.

مهشاد روز چهارشنبه (2 تیر) به دعوت 22 خبرنگار و عکاس دیگر به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز توانبخشی ارومیه به ارومیه سفر کرد تا از آخرین اقدامات زیست محیطی دولت روحانی برای احیای دریاچه ارومیه دیدن کند. واژگون شدن اتوبوس روزنامه نگار و در قلب گرمای زیاد رها شد.

بیش از 40 روز از این حادثه می گذرد ، اما علی رغم عذرخواهی علی ربیع سخنگوی دولت دوازدهم ، نه تنها هیچ یک از مسئولان ستاد حفاظت و احیای محیط زیست دریاچه ارومیه حاضر به استعفا نشدند ، بلکه همچنین یک تماس تلفنی آنها از تسلی خاطر خانواده های قربانیان و خبر روزانه و ایرنا خودداری کردند.

پرونده مهشاد و ریحان در جریان است و به گفته پورت برهانپور ، یکی از وکلای والدین ، ​​طبق آخرین نظر کارشناسی ، نیمی از تقصیر به عهده بیمبالاتی و سهل انگاری مسئولان گردشگری به دلیل عدم وجود مناسب و ناآشنا بوده است. به راننده ای با شرایط جاده و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با بخشهای مربوط به ایمنی و ترافیک ؛ همان مقاماتی که مسئولیت را بر عهده نگرفتند و فقط پس از حادثه عذرخواهی کردند.

نه تنها خواسته ما ، بلکه مطالبه جامعه رسانه ای کشور است که تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت ، برای زنده نگه داشتن یاد “مهشاد” و “ریحان” ، روشن شدن وسعت این حادثه دلخراش و مطالبه مجازات عاملان به دست آورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا