با اینفلوئنسر شماره یک توییتر آشنا شوید

پریسا عباسی: در حال حاضر حساب توییتر ایلان ماسک با 120 میلیون فالوور پس از باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با 130 میلیون فالوور در رتبه دوم قرار دارد.به گفته کارشناسان آمار در یک ماه گذشته و پس از خرید ایلان ماسک توییتر و ورود طوفانی او، مطمئناً به زودی از نظر تعداد مشترکین از او پیشی خواهد گرفت.

اتفاقی بی سابقه

هرگز پلتفرمی در صنعت رسانه های اجتماعی وجود نداشته است که در آن مدیر عامل نیز بزرگترین شخصیت باشد. اگر ماسک که مدیرعامل توییتر است، تبدیل به بزرگترین تأثیرگذار شود، چه عواقبی برای این میلیاردر و این سایت خواهد داشت؟

بی بی سی وی نظر کارشناسان را در این زمینه جویا شد.

طبق Social Blade، ماسک در طول 12 ماه گذشته روزانه 267000 دنبال کننده داشته است.

او در 12 نوامبر با اخراج تعداد زیادی از کارمندان توییتر 200000 فالوور خود را از دست داد و از آنجایی که احتمالاً در آن روز فالوورهای جدیدی پیدا کرده است، تعداد واقعی فالوورها باید بسیار بیشتر بوده باشد.

مت ناوارو، مفسر شبکه های اجتماعی می گوید: «الون ماسک شخصیت اصلی توییتر در حال حاضر است. داشتن مدیر عامل یک شبکه اجتماعی به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای برتر در پلتفرم خود مزایایی دارد زیرا ارتباط افراد با او را بسیار آسان می کند.

بیشتر بخوانید:

به گفته ناوارا، مارک زاکربرگ که مدیریت META را بر عهده دارد نیز یک سلبریتی است، اما در فیس بوک چندان فعال نیست و پست هایش بیشتر جنبه اداری و قانونی دارد. اما ارتباط ناگسستنی توییتر با ماسک، که شخصیتش تفرقه انگیز است، می تواند برای توییتر مشکل ساز باشد.

ناوارو می گوید: “او بسیار تهاجمی و کوتاه مزاج است و حتی ممکن است برخی بگویند سمی است.” و این می تواند به طور بالقوه برای برندها نیز بسیار خطرناک باشد.”

کیت باچرل، مشاور فناوری نوظهور می گوید: «ترکیب شخصیت مدیر عامل با شخصیت پلتفرم، هر گونه بی طرفی یا تنوع را به خطر می اندازد. یک مرد سفیدپوست که در آمریکا زندگی می کند، نماینده کل جهان نیست و نیست.

ماسک از زمان خرید توییتر 84 درصد بیشتر توییت کرده است

به گزارش Social Blade، ماسک قبلا در توییتر فعال بود، اما پس از خرید این پلتفرم، 84 درصد پست های بیشتری منتشر کرد.

در روز سه شنبه، 22 نوامبر، او 75 توییت جداگانه را به عنوان پست، پاسخ یا بازتوییت پست های دیگر ارسال کرد. این برای او یک رکورد است.

یکی از مدیران ارشد سابق توییتر که نخواست نامش فاش شود، گفت: داشتن مدیر عاملی که خودش از محصول استفاده می‌کند بسیار خوب است.

این نباید ماسک را از اداره شرکت باز دارد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم افرادی که زیاد توییت می‌کنند معتاد به مواد مخدر و شاید خودشیفته هستند. هیچ کس به اندازه کافی چیزهای جالب برای گفتن به همه مردم جهان ندارد که بیش از پنج بار در روز توییت کنند.

ماسک در حال حاضر به طور متوسط ​​هر 15 دقیقه یک توییت در ساعات عادی بیداری ارسال می کند.

به گفته همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، داشتن یک مدیرعامل غوطه ور در پلتفرم او می تواند چیز خوبی باشد، اما همه آنها موافق هستند که محتوای پیام های ماسک می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

توییت های اخیر او حاوی تصاویر جنسی و ناسزا بود. و در پاسخ به منتقدانی که به او گفته بودند توییتر را خواهد کشت، او عکسی از مردی منتشر کرد که در هنگام تشییع جنازه روی قبری لبخند می زند و فحش می دهد.

آقای ناوارو می گوید ماسک یک تقویت بزرگ برای توییتر است و توییت های اخیر او تعداد قابل توجهی از کاربران جدید را به توییتر آورده و بسیاری از کاربران قدیمی را دوباره فعال کرده است.

با اینفلوئنسر شماره یک در توییتر آشنا شوید

او می گوید: «ما فقط باید به عقب برگردیم و به چهره دیگری نگاه کنیم که شباهت های نگران کننده زیادی به ایلان ماسک دارد… دونالد ترامپ. ترامپ همچنین با توئیت‌های خود، محرک بزرگ تعامل و تعامل در توییتر بوده است. اما می توانم بگویم که احتمالاً به دلیل تعدیل محتوا و تولید محتوای سمی، مشکلات منفی برای توییتر به همراه داشت. ایلان ماسک نیز تأثیر مشابهی بر این پلتفرم دارد.

در ژانویه 2021، پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن، توییتر به دلیل “خطر تحریک و خشونت بیشتر” ترامپ را برای همیشه تعلیق کرد. ماسک در 19 نوامبر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر حساب کاربری خود را بازگرداند، اما ترامپ هنوز توییتی منتشر نکرده است.

ماسک تنها 129 نفر را در توییتر دنبال می کند

اگرچه ماسک پس از خرید توییت ها 8.6 میلیون فالوور به دست آورد، اما تنها 6 فالوور جدید اضافه کرد و مجموع فالوورهای خود را به 129 رساند.

جک دورسی، موسس توییتر، زمانی که مدیرعامل توییتر بود، 3500 نفر را در حساب کاربری خود دنبال می کرد. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز 570000 نفر را دنبال می کند.

مفسران می گویند که دنبال کردن تعداد کمی از افراد در حساب توییتر او دیدگاه ماسک را نسبت به آنچه مردم در رسانه های اجتماعی درباره آن صحبت می کنند محدود می کند.

یکی از مدیران سابق توییتر می‌گوید: «او نمی‌داند میانگین تجربه کاربری چقدر است. به عنوان مثال، او هرگز تبلیغی را نمی‌بیند، زیرا ما تبلیغات را به 1000 کاربر برتر محدود می‌کنیم.» بنابراین او هرگز آن بخش از تجارت را قبل از خرید آن درک نکرد

طبق گزارش‌های تیم بازاریابی توییتر، ماسک بارها به آن‌ها تاکید کرده است که «تبلیغات این شرکت نباید شبیه توییت‌ها باشد» و این به این دلیل است که تبلیغات این شرکت در گذشته به شکل توییت بود.

مدیر سابق توییتر همچنین می گوید که تجربه ماسک به عنوان تأثیرگذار برتر سایت ممکن است او را از درک چگونگی رشد توییتر و بهبود کیفیت آن باز دارد.

هر بار که ماسک وارد حساب کاربری توییتر خود می شود، پیام ها و اعلان هایی دریافت می کند که احساس خوبی در او ایجاد می کند و می خواهد زمان بیشتری را در سایت بگذراند. اما برای اکثر کاربران اینطور نیست.

یکی از اهداف کلیدی آقای ماسک افزایش تعداد کاربران توییتر به یک میلیارد نفر است.طبق پیش بینی Social Blade، توییتر در حال حاضر حدود 300 میلیون کاربر دارد که با نرخ فعلی تعداد فالوورهایی است که خود ماسک در دو مورد خواهد داشت. سال ها.

5858

دکمه بازگشت به بالا