بعد از اسکراپ چی بزنیم؟

بعد از اسکراب چه کنیم؟

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان باید پاکسازی کنید و باید آن را به درستی انجام دهید. ابتدا باید بدانید که اسکراب چیست، چگونه کار می کند، چگونه از آن به درستی استفاده کنید و چگونه از پوست خود پس از اسکراب محافظت کنید.

اسکراب چیست؟

یک تکه چسب شیشه بردارید و به پیشانی بچسبانید. انگشت خود را چند بار روی چسب بمالید و سپس آن را بردارید. اگر “چیزی” از نوار دیدید، به یک اسکراب نیاز دارید.

آنچه روی چسب می بینید در واقع پوست مرده است و تا زمانی که آن را جدا نکنید روی پوست می ماند و منافذ را می بندد و پوست را محو می کند.

لایه برداری فرآیندی است که می توان چندین بار در هفته انجام داد تا پوست خشک نشود.

این موضوع در مورد مردانی که ریش دارند نیز صدق می کند. اگر از شوره سر رنج می برید، این اسکراب به شما کمک می کند تا در عرض چند دقیقه از شر شوره سر خلاص شوید.

راه های زیادی برای تمیز کردن وجود دارد:

اسکراب شیمیایی. اگر می خواهید به طور دائم سود خود را بپردازید، از اسکراب های شیمیایی استفاده می کنید. یک متخصص پوست یک ماده شیمیایی را روی پوست شما اعمال می کند که لایه شاخی را از بین می برد.

بسته به نوع اسکراب شیمیایی که دریافت می کنید، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا پوستتان بهبود یابد، زیرا برخی از درمان ها تهاجمی تر هستند و به عمق بیشتری نفوذ می کنند.

ابزار اسکراب. یک ابزار اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده پوست از صورت استفاده می شود. اسفنج، دستمال، برس، لوفا – هر چه هست، اگر صورتتان را بشویید، اسکراب می شود.

مشکل ابزارهای پاک کننده این است که معمولاً بیش از حد لایه برداری می کنند. اساساً مانند این است که صورت خود را با پوست بکشید. شما نمی دانید چه حسی دارد، اما می توانید تصور کنید، درست است؟

شستشوی بیش از حد می تواند باعث قرمزی، تحریک و جوش های پوست شود.

پوسته. لایه برداری روی پوست صورت (در خانه) اعمال می شود و حاوی ماده ای است که به آرامی اما به طور موثر پوست مرده را از بین می برد. ملین های محبوب عبارتند از زردآلو، گردو و دانه های پاپایا.

اسکراب ها روشی عالی برای شاداب نگه داشتن پوست و بدون پوسته پوسته شدن بدون مواد شیمیایی یا برس های پر از باکتری هستند.

اسکراپ چه کار دیگری می کند؟

شاید برداشتن پوست مرده برای افزودن یک مرحله اضافی به روتین مراقبت از پوست شما کافی نباشد.

با این حال، علاوه بر از بین بردن پوست مرده، چندین مزیت مهم وجود دارد:

1- اسکراب به اصلاح بهتر شما کمک می کند. دلیل اینکه نمی توانید یک اصلاح تمیز و راحت داشته باشید این است که سلول های مرده پوست روی سطح پوست شما جمع شده اند. پوست مرده منافذ را می بندد و در هنگام اصلاح زیر سطح پوست گیر می کند و در نتیجه برجستگی ها و جای زخم ایجاد می شود.

2- لایه برداری به رفع خشکی پوست کمک می کند. در زمستان که هوا سرد است، پوست خشک می شود. لایه برداری به رفع این خشکی پوست کمک می کند، اما باید نکات زیر را بعد از لایه برداری رعایت کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

3- اسکراب پوست شما را زیبا می کند. اگر اخیراً متوجه خطوط و چین و چروک های ریز روی صورت، قرمزی یا تحریک، یا شفافیت پوست شده اید، یک اسکراب می تواند پوست شما را جوان کند.

به طور خلاصه، لایه برداری باعث می شود پوست سالم به نظر برسد.

چگونه اسکراب کنیم؟

خیلی ساده است: اول اینکه بیش از دو بار در هفته پوست خود را مالش ندهید. دوم اینکه ابتدا صورت خود را بشویید. ترجیحا با یک پاک کننده صورت که نه تنها کثیفی را از صورت پاک می کند، بلکه آن را آبرسانی و جوان می کند تا پوست شما بعد از شستشو احساس خشکی و سفت شدن نکند.

اکنون می توانید با دنبال کردن این 4 مرحله آسان، شستشو را شروع کنید:

پوست خود را با آب مرطوب کنید

مقدار کمی از اسکراب لایه بردار با کیفیت بالا را با انگشتان خود به آرامی روی کل صورت ماساژ دهید (در اطراف چشم استفاده نکنید) حدود 30 ثانیه.

صورت خود را با دستان خود بشویید (از پارچه استفاده نکنید).

پوست را خشک کنید

ساده. پس از لایه برداری، پوست شاداب تر و روشن تر از قبل احساس می شود.

کاری که بعدا انجام می دهید برای محافظت و سلامت پوست بعد از اسکراب بسیار مهم است. اسکراب برای پوست مفید است، اما از بین بردن سلول های مرده پوست، پوست را در وضعیت خطرناکی قرار می دهد. پوست جدید باید مرطوب و محافظت شود.

5 روش برای استفاده از آن پس از پاک کردن

فقط لایه برداری کافی نیست. اکنون که پوست نوزادی دارید، باید از آن محافظت کنید.

1- تغییر دهید. خوب، این بخشی از برنامه نگهداری نیست، اما بلافاصله پس از شستشو زمان خوبی برای شروع است.

نکته: بعد از دوش گرفتن، پوست خود را با یک حوله گرم خشک کنید. گرمای حوله منافذ را باز نگه می دارد و به اصلاح موثرتر کمک می کند.

2- از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنیم. پوست به خصوص بعد از شستشو به آبرسانی نیاز دارد. استفاده از یک مرطوب کننده فوق العاده بعد از لایه برداری به جبران رطوبت از دست رفته در اثر لایه برداری کمک می کند.

3- ضد آفتاب بزنید. به خاطر داشته باشید که خورشید هیچ لطفی به صورت شما نمی کند. اشعه UV پوست را در معرض رادیکال های آزاد قرار می دهد و باعث پیری پوست می شود.

اگر پوست روشن ندارید، توصیه می کنیم روزانه از ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. این یکی از بهترین چیزها برای پوست شما است.

4- لایه برداری برای انواع پوست به خصوص پوست های تیره مفید است. لایه برداری کثیفی و پوست مرده را که منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه می شود را از بین می برد.

لایه برداری جوش های آکنه را یک شبه درمان نمی کند، بنابراین بهتر است پس از اتمام استفاده از آن، پوست خود را به حال خود رها کنید. به عنوان یک وسوسه، از آینه دوری کنید و چیزی را به صورت خود فشار ندهید. فقط قرمز می شود و برجسته می شود.

5. نه لزوما بعد از اسکراب، اما مراقبت از پوست مهم است و انجام آن با محصولات مناسب کلیدی است. برای داشتن پوستی زیبا نیازی به صرف زمان و هزینه زیادی ندارید. اما نمی توان مراقبت از پوست و پیری را نیز نادیده گرفت.

دست زدن به لایه برداری بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است و فواید آن ارزش آن را دارد که هر هفته آن را انجام دهید.

محافظت از پوست پس از لایه برداری با مرطوب کننده ها و یک کرم ضد آفتاب خوب، پوست شما را برای تمام کارهایی که باید انجام دهد، آماده نگه می دارد.

برای خرید کرم اسکراب کلینیک به فروشگاه موراشین مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا