بهترین منابع پروتئینی برای ورزشکاران/ میزان نیاز پروتئین روزانه

چندین منبع پروتئین برای ورزشکاران وجود دارد که با آگاهی از میزان پروتئین می توانند نیازهای بدن خود را به بهترین نحو تامین کنند.

به گزارش خبر روزانه ، سفیده تخم مرغ یکی از بهترین منابع مهم پروتئین در ورزشکاران قدرتی است ، درصد پروتئین آن 100 است و علاوه بر آن ، منابع دیگری از پروتئین مانند لبنیات ، سویا ، گوشت قرمز و … نیز وجود دارد. برای تأمین پروتئین بدن شما می تواند از آنها استفاده کند.

بر اساس این مقاله که توسط متخصص تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی محبوب عسکری تهیه و توسط این فدراسیون به خبر روزانه منتقل شده است ، در آن آمده است:

محصولات لبنی شامل شیر ، ماست و پنیر دارای 92٪ پروتئین و سویا شامل سویا و مغزهای سویا 90٪ پروتئین دارند.

گوشت قرمز شامل گوشت گاو ، گوشت گاو ، بز و گوسفند 85 درصد پروتئین دارد و گوشت سفید شامل بوقلمون ، ماهی ، میگو و مرغ ، 82 درصد پروتئین دارد.

پروتئین حبوبات شامل لوبیا ، نخود ، نخود و عدس معادل 72 درصد ، پروتئین گیاهی شامل لوبیا ، سیب زمینی و آرد ذرت معادل 70 درصد ، آجیل و مغزها شامل بادام زمینی ، بادام زمینی ، کدو سبز ، تخمه آفتابگردان ، گردو ، معادل 55 درصد و غلات است. پروتئین شامل 25 درصد برنج ، نان و ماکارونی است.

نیاز روزانه به پروتئین در ورزشکاران و افراد عادی

لازم به ذکر است که میزان پروتئین ورزشکاران معادل 1.2 تا 1.7 کیلوگرم در روز و میزان پروتئین در افراد عادی معادل 1.2 کیلوگرم در روز است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا