تجهیزات الکتریکی چیست؟

تجهیزات الکتریکی چیست؟

مجموعه ای از علوم است که یک شاخه آن مربوط به علم فیزیک و مربوط به جریان الکتریسیته است که شامل مواردی مانند مقاومت ها، نیمه هادی ها، سلف ها و خازن ها می شود. آموزش الکترونیکی به دو دسته علم و فناوری الکترونیک و الکترومکانیک تقسیم می شود. الکترونیکی که انرژی الکتریکی را توسط دستگاه هایی مانند ژنراتورها، توزیع و انتقال، ذخیره سازی و سیم کشی، موتورهای الکتریکی، باتری ها، سوئیچ ها، رله ها، ترانسفورماتورها، مقاومت ها و سایر اجزای غیر فعال به یا بالعکس تبدیل می کند. اگر قصد خرید تجهیزات الکترکی هیوندای و تجهیزات الکترکی آمپرال را دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه های معتبر است.

مهندس الکترونیک کیست؟

او حلال مشکلات الکترونیکی در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های الکترونیکی است.

هر گونه تجهیزات یا ماشین آلات آنهایی که با برق کار می کنند وسایل الکتریکی نامیده می شوند. و معمولا از یک مسکن تشکیل شده است کیت ها و سوئیچ های برق. آنها عبارتند از:

لوازم خانگی اولیه

میکروکنترلرها (مانند ترانزیستورها، مدارهای مجتمع، خازن‌ها، دیودها و مقاومت‌های مورد استفاده در مدارهای الکتریکی).

ابزارهای برق فشار قوی

یک ابزار کوچک برای خانه

دستگاه الکتریکی چیست؟

به طور کلی، اصطلاح دستگاه الکترونیکی به گروهی از وسایل الکترونیکی مورد استفاده اطلاق می شود که عبارتند از:

مدار شکن

تابلوهای توزیع برق

قطع کننده مدار

تبدیل کننده

کنتور برق

الکترونیک چیست؟ مدارها:

در قرن گذشته از برق فقط برای تلگراف و تلفن استفاده می شد و با توسعه دانش الکترونیک اولین رادیوها توسعه و ایجاد شد. می توان گفت که یک مدار الکتریکی از سه قسمت تشکیل شده است:

ورودی: حسگرهای الکتریکی و مکانیکی (یا مبدل های انرژی) که اطلاعات را از بیرون دریافت کرده و به جریان و ولتاژ (سیگنال های الکتریکی) تبدیل می کنند.

پردازشگر سیگنال: این دستگاه در مداری که وظیفه پردازش، تفسیر و تبدیل سیگنال های ورودی را بر عهده دارد، اهمیت ویژه ای دارد. معمولاً یک پردازنده سیگنال مسئول سیگنال دیجیتال است.

خروجی: این قسمت شامل محرک یا مبدل قدرت است که خروجی یا سیگنال ها را به فرمی مناسب برای خروجی تبدیل می کند.

در این زمینه می توان به تلویزیون به عنوان نمونه اشاره کرد. تلویزیون سیگنال های مختلفی را از طریق آنتن ورودی دریافت می کند و آنها را به ولتاژ خاصی تبدیل می کند. پس از دریافت سیگنال، پردازنده آن را به عنوان مثال با استخراج مقدار نور، رنگ، تصویر یا صدا از جریان تجزیه و تحلیل می کند و آن را به قسمت خروجی دستگاه می فرستد که شامل یک صفحه نمایش LCD برای نمایش و بازتولید تصویر است. . صدا از طریق بلندگو

تجهیزات الکتریکی چیست؟ کاربرد مدارهای الکترونیکی:

پردازش و کنترل داده ها

تبدیل و توزیع انرژی الکتریکی

برای عملیات ویژه

اجزای اصلی الکترونیکی:

قطعات اولیه الکتریکی شامل لامپ های خلاء مورد استفاده در اواسط قرن 19 بود. سپس قطعات نیمه هادی وارد دنیای الکترونیک شدند. البته هنوز هم از لامپ های خلاء در برخی دستگاه های مدرن مانند تقویت کننده های رادیویی، لامپ های پرتو کاتدی، تجهیزات صوتی ویژه، تقویت کننده های دیگر و دستگاه های مایکروویو استفاده می شود. امروزه با گسترش دانش در میکروالکترونیک، اجزای بسیار کوچکتری نسبت به گذشته برای طراحی وجود دارد. امروزه، قطعات بیشتر مبتنی بر نرم افزار هستند تا سخت افزار، با میکروکنترلرها یا تراشه ها (FPGA).

امروزه مدارهای الکترونیکی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در یک مدار الکترونیکی، می تواند از یک گروه یا دو گروه تشکیل شود.

تجهیزات الکتریکی چیست؟ مدار آنالوگ:

دستگاه های الکترونیکی مانند گیرنده های رادیویی از ترکیبی از مدارهای آنالوگ تشکیل شده اند. مدارهای آنالوگ با مقادیر مختلف ولتاژ پیوسته متصل می شوند، اما مدارهای دیجیتال برای دو سطح ولتاژ در اطراف اجزای دیگر طراحی شده اند. مدار آنالوگ فقط از اجزای غیر دیجیتالی مانند خازن ها، مقاومت ها و سلف ها تشکیل شده است و فقط بر روی سیگنال های آنالوگ کار می کند. منبع تغذیه توسط یک توپ یا باتری تغذیه می‌شود که در مدار حرکت می‌کند و باعث می‌شود جریان با پتانسیلی از مدار عبور کند که باعث می‌شود قطعه به پتانسیل پایین‌تری حرکت کند. هر دستگاه الکترونیکی تنها از یک قطعه دیجیتال ساخته شده است. معمولاً هسته مدار یک ریزپردازنده یا یک میکروکنترلر یا یک آی سی است که سیگنال های دیجیتال (گسسته) و آنالوگ (پیوسته) را به طور همزمان یا جداگانه ترکیب می کند.

هنگامی که مدار بسته می شود جریان ایجاد می شود و در صورت وجود شکاف یا شکاف در مدار جریان قطع می شود. به این مدار مدار باز می گویند.

هنگامی که در مدار باز بسته شود و دو سر منبع تغذیه به سیم متصل شود، طبق قانون اهم و مقاومت صفر، جریان زیادی از سیم عبور می کند، بنابراین منبع تغذیه و سیم می سوزند. به این نوع مدار، اتصال کوتاه می گویند.

تجهیزات الکتریکی چیست؟ نوع قطعات الکترونیکی:

مقاومت الکتریکی:

برای کاهش جریان در مدار استفاده می شود. مقاومت ها به صورت موازی یا سری در مدار متصل می شوند و می توانند از هر نقطه روی برد اضافه شوند. مقاومت ها به دما و گرما حساس هستند. واحد اهم برای اندازه گیری مقاومت استفاده می شود. مقاومت ها با رنگ مشخص می شوند و در مدار استفاده می شوند.

خازن الکتریکی:

وظیفه خازن ذخیره بار الکتریکی است که در مدار الکتریکی همراه با مقاومت الکتریکی استفاده می شود. خازن ها در مدارهای الکتریکی کارهای مختلفی انجام می دهند، به عنوان مثال، در یک فیلتر، به عنوان یک گذر سیگنال AC، از عبور سیگنال های DC جلوگیری می کند. دو نوع خازن وجود دارد که پایه های مثبت و منفی آن مشخص می شوند و باید بر اساس آن روی مدار قرار گیرند. انواع دیگر خازن های یک مدار را می توان به روش های مختلف در یک مدار مونتاژ کرد. واحد اندازه گیری خازن فاراد است.

انواع دیود:

دیود یک دیورتر جریان است. در مدار الکتریکی، فلش ها جهت جریان را نشان می دهند. دیودها در مدارها کاربردهای متفاوتی دارند. یک نوع دیود برای تبدیل سیگنال AC به DC استفاده می شود. برخی از دیودها (زنرها) برای تنظیم ولتاژ استفاده می شوند.

وسیله برقی چیست؟ تعویض:

سوئیچ ها برای تنظیم جریان در مدار استفاده می شوند. گاهی اوقات با زدن سوئیچ می توانید زنگ در را بزنید یا لامپ را روشن کنید.

ترانزیستور:

سه نوع ترانزیستور NPN وجود دارد که به عنوان کلید و تقویت کننده جریان در مدار استفاده می شود. یک PNP مانند یک ترانزیستور NPN است و در خلاف جهت جریان عمل می کند. یک فوتوترانزیستور که بسته به نور و شدت آن کار می کند، به عنوان مثال برای چراغ های جلوی خودکار و کنترل خودکار شدت نور استفاده می شود.

تجهیزات الکتریکی شامل: سیم، ابزار برق، فیوز، ترانسفورماتور، میکروفون، بلندگو، تقویت کننده، آنتن، ولت متر، آمپرمتر، گالوانومتر، اهم متر، اسیلوسکوپ، چراغ، بخاری و موتور ژنراتور می باشد.

دکمه بازگشت به بالا