خطرات نرفتن به راه بادیه و نشستن باطل!

اگر زیاد می نشینید و کمی راه می روید ، این گزارش را حتما بخوانید.

به گزارش خبر روزانه ، این روزنامه مربای مربا وی نوشت: “تاج همه را به خانه واداشته است.” یک تغییر ناخوشایند که کسانی که از نظر جسمی کمی فعال بودند را مجبور به ترک همان کار کرد. از آنجا که همه ما تمایل ذاتی به استراحت و تنبلی داریم ، چه فرصتی بهتر از استفاده از تاج بهانه ای برای چسبیدن به محوطه خانه! پیامدهای یک سبک زندگی بی تحرک در حال حاضر مشهود است. مانند اضافه وزن که بسیاری از ما از آن رنج می بریم ، اما عوارض جانبی پنهان و احتمالاً عمیق آن مانند پوکی استخوان زیاد یا کمبود ویتامین D یا تاخیر رشد در کودکان بعداً مشخص خواهد شد. اگر شغلی دارید که علاوه بر شرایط فعلی شما را ملزم به ساعات طولانی نشستن می کند ، اثرات بی عملی چندین برابر خواهد شد. بنابراین بیایید به عوارض جانبی نشستن طولانی نگاهی بیندازیم تا بتوانیم سبک زندگی خود را هنگام نشستن طولانی تغییر دهیم.

همه ما به دلیل نشستن طولانی مدت دچار از دست دادن اندام یا هر قسمت از بدن شده ایم. این عارضه را می توان با چند بار تکان دادن اندام برطرف کرد ، اما عوارض ناشی از بی حرکتی در بدن جدی تر است. متخصصان آسیب ها را در یک جمله توصیف می کنند: “اگر از اعضای بدن خود به درستی استفاده نکنید یا از آنها استفاده نکنید ، آنها را از دست خواهید داد.” این عبارت نشان می دهد که عضلات لگن ، پشت و پاها به دلیل نشستن طولانی مدت ضعیف و ضعیف می شوند. از طرف دیگر ، عدم تحرک و آویزان شدن طولانی مدت پاها به عضلات گلوتئال و عضلات چهار سر ران و سه سر آسیب می رساند. ضعف و از بین رفتن این عضلات خطر سقوط و صدمات بعدی را افزایش می دهد.

شما بیهوده نیستید

البته ، یک صندلی بلند می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود ، اما چرا؟ با ورزش مولکول هایی از عضلات مانند لیپوپروتئین لیپاز آزاد می شود. اما نشستن طولانی مدت و عدم تحرک ، آزادسازی این مولکول ها را متوقف می کند و خطر اضافه وزن ، به ویژه اضافه وزن موضعی را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، خطر ابتلا به “سندرم متابولیک” نیز افزایش می یابد. اگر در طول روز به مدت طولانی بنشینید ، احتمال تجمع چربی در قسمت میانی بدن افزایش می یابد و همین امر خطر حمله قلبی را نیز افزایش می دهد.

پشت دو برابر می شود

نشستن طولانی مدت منجر به دو عارضه اصلی می شود. دررفتگی غیر عادی باسن بزرگ و انحنای ستون فقرات. این دو عارضه بیشتر دیده می شوند ، به خصوص اگر ساختار کم تحرک شما مناسب نباشد. فشار بر روی دیسک های ستون فقرات باعث تغییر شکل ستون فقرات می شود و باعث درد مزمن در کمر ، ستون فقرات ، گردن و باسن ، بزرگ و کوچک می شود.

افسردگی می آید

برخی از آسیب های جسمی می تواند منجر به مشکلات بهداشت روان شود ، اما نشستن طولانی مدت مستقیماً بر سلامت روان تأثیر می گذارد و می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. زیرا کم تحرکی یا بی تحرکی طولانی مدت باعث کاهش ترشح هورمون های شادی می شود. یکی از دلایلی که ورزش و فعالیت بدنی – حتی یک نیم ساعت پیاده روی – می تواند به تغییر روحیه فرد کمک کند ، ترشح هورمون های شادی به دلیل فعالیت بدنی است.

خرچنگ متولد شد!

شاید باور نکنیم که نشستن طولانی مدت می تواند منجر به برخی سرطان ها شود. از آنجا که ما همیشه فکر می کنیم سرطان یک رفتار خطرناک و خاص است ، اما نشستن طولانی مدت می تواند منجر به سرطان ریه ، سرطان تخمدان و سایر سرطان های مرتبط با سرطان لگن و روده بزرگ شود.

ضربات خسته

قلب باید هر روز با ورزش و ورزش مناسب – متناسب با سن و سلامت قلب ، ضربان قلب خود را بگیرد. بنابراین ، قلب حرکت می کند ، خون به خوبی در عروق گردش می کند و متابولیسم در بدن فعال می شود. اگر فردی بیش از 23 ساعت در هفته بنشیند ، 64 درصد بیشتر از فردی که 11 ساعت در هفته کار نمی کند ، دچار حمله قلبی می شود. هرچه بیشتر در طول روز بنشینید ، خطر حمله قلبی بیشتر می شود.

شیرینی تلخ می آید

دیابت نوع 2 یا اکتسابی عارضه دیگری است که پس از نشستن طولانی مدت رخ می دهد و خطر می تواند تا 112 درصد افزایش یابد. دلیل این امر افزایش وزن ، اختلال در عملکرد انسولین ، افزایش مقاومت سلول در برابر انسولین و غیره است.

رگهای آبی خسته

اگر مدت طولانی روی میز بنشینید ، پاهای شما نیز برای مدت طولانی آویزان می شوند. این از بازگشت خون از وریدها جلوگیری کرده و باعث ایجاد “رگهای واریسی” در پاها می شود. از طرف دیگر ، می تواند منجر به لخته شدن خون شود و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

دردهایی که می آیند و می روند

اگر قسمتی از بدن به مدت طولانی در یک وضعیت بماند ، به دلیل فشار عصب و اختلالات گردش خون دچار خستگی ، ضعف عضلانی و خواب آلودگی می شود. درد ، کمر درد ، شانه ها ، ستون فقرات ، گردن و لگن. “اگر با رایانه کار و تایپ کنید ، علاوه بر نشستن طولانی مدت ، انگشتان ، مچ و چشم نیز درد خواهید داشت.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا