صدای رئیس «آنروا» هم از کمپین‌ اخبار دروغین اسرائیل علیه فلسطینی‌ها درآمد

گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین خبر روزانه: «از کارزارهای مداوم بدنام کردن و پخش اطلاعات جعلی و نادرست علیه فلسطینیها وحشت زده هستم». این اظهارات رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد(آنروا) در غزه است. 

کمیسر عالی آنروا، فیلیپه لازارینی می‌گوید که سازمان آنروا نیز یکی از اهداف این کمپینهاست و من از شما می‌خواهم کمک کنید تا در برابر اطلاعات نادرست و غیر دقیق بایستیم. 

ناظران سیاسی معتقدند که از آغاز جنگ علیه غزه، رژیم صهیونیستی از اخبار جعلی و کارزارهای ضدفلسطینی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده کرده است. فخرالدین آلتون رئیس اداره ارتباطات ترکیه می‌گوید که «سازمان ما بیش از 100 خبر دروغ عمدی را درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شناسایی و افشا کرده است».

انتشار اخباری درباره بریده شدن سر کودکان و سوزاندن شهرک نشینان در عملیات الاقصی تنها بخشی از عملیات رسانه‌ای اسرائیلیها بود که از سوی خود رسانه های غربی رد شده و هیچ مدرکی در این زمینه اراده نشده است.

شبکه الجزیره اخیرا در برنامه‌ای با اشاره به جنگ رسانه‌ای رژیم صهیونیستی طی 7 دهه گذشته، از همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت با شبکه اجتماعی فیس بوک برای حذف محتواهای موردنظر و همچنین گوگل مپ و اپلیکیشن ترافیکی WAZE برای شناسایی و محل تردد و تجمع فلسطینیها خبر داده است.

«توماس وایت» یکی از مدیران ارشد آنروا هفته گذشته در مصاحبه با سی ان ان از ادعاهای اسرائیل درباره استفاده از کامیونهای آنروا برای انتقال موشک به غزه «خشمگین شد» و آن را قویا رد کرد. 

ادعاهای اسرائیل درباره انتقال موشک با درحالیست که کامیونها بشردوستانه قبل از ورود به غزه در ایستگاه بازرسی «نیتزانا» در اراضی اشغالی مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند سپس وارد رفح می‌شوند.

 

آنر | اخبار دروغ | فلسطین

آنر | اخبار دروغ | فلسطین

 

مقامات رژیم صهیونیستی طی دو ماه گذشته سازمان های امدادرسانی در غزه را آماج انتقادات خود قرار داده و آنها را به همکاری با حماس در جنگ با اسرائیل متهم کرده‌اند. استفاده از کامیونهای آنروا برای انتقال موشکهای حماس و بازداشت یکی از اسرای فراری اسرائیلی و تحویل آن به نیروهای حماس توسط یکی از کارکنان آنروا دو مورد از جدیدترین اخبار جعلی علیه آنروا است.

اسرائیل با علم بر قدرت رسانه از بدو تاسیس نفوذ و سلطه بر رسانه‌های جهان را دنبال کرده و اکنون به لطف افرادی مثل «روپرت مرداک» دارای یک امپراطوری رسانه‌ای در سرتاسر جهان است. شبکه های NBC، CBS، ABC در آمریکا، شرکت رسانه‌ای گرانادا در انگلیس، موسسه رسانه‌ای اشپینگر در آلمان و T.F.I در فرانسه تنها بخشی از امپراطوری رسانه‌ای است که هر کدام چندین روزنامه، مجله، شبکه رادیویی و سایتهای اینترنتی را کنترل می‌کنند.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا