لزوم تحقق شعار زیارت آسان و کم‌هزینه/بازگشت یک میلیارد تومان به زائران در نظارت‎‌های نوروزی

خبر روزانه/ هراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: یکی از شعارهای ما زیارت آسان و کم هزینه است و باید بتوانیم در رسیدن به آن شعار به یکدیگر کمک کنیم و فرهنگ خدمتگزاری را در این کره خاکی ایجاد کنیم.

محسن داوری امروز 12 اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارکنان کمپ خدمات مسافرتی مشهد در هتل پردیسان گفت: با توجه به اینکه خدمات رسانی به زائران در ایام نوروز باید متفاوت باشد، علیرغم کاستی های مختلف، این روند در سال های گذشته انجام می شد. برای خدمات رسانی به زائران در ایام نوروز جلساتی برای تدوین برنامه های توافقی برگزار شد تا زائران در کمال آرامش به زیارت مشرف شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می کردیم مشهد حدود 10 میلیون زائر داشته باشند، گروه های زیادی آماده شد تا زائران دغدغه مکان، امنیت، غذا و … نداشته باشند. متأسفانه عده ای فقط کاستی های ما را دیدند و زحماتی که در این مدت انجام شد را نادیده گرفتند. با وجود اینکه ویروس تاج گل هنوز برطرف نشده است، اما با رعایت و نظارت بر تمامی پروتکل های بهداشتی توانسته ایم از بروز هرگونه حادثه و مشکل سلامتی زائران جلوگیری کنیم.

فرماندار مشهد گفت: گروه های مختلفی که برای خدمت رسانی به زائران آمده بودند، تعطیلات نوروزی را نادیده گرفتند و حتی برای خدمت رسانی به زائران به مرخصی نرفتند. در روزهای عادی 200 تا 250 تن گوشت مرغ در مشهد توزیع می شود اما در ایام نوروز این رقم به 1000 تن مرغ در روز افزایش یافت که نشان از ارادت به خدمات زائران امام رضا (ع) دارد.

وی گفت: زائران برای رفع مشکلات خود به اقشار مختلف مراجعه می کردند اما امسال به خدمت زائران رفتیم و مشکلات آنان را جویا شدیم. همچنین با تخلفات مغازه ها برخورد کردیم که حدود یک میلیارد تومان به مردم و زائران بازگشت.

داوری گفت: در عید سعید فطر و تعطیلات تابستان باید بهتر از گذشته عمل کنیم تا زائران در جای دیگری از ما الگو بگیرند و پذیرایی کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا