چگونه با “قانون ۳۳۳” اضطراب خود را کنترل کنیم؟

کارشناسان در انگلیس می گویند که در هر زمان حدود هشت میلیون نفر در بریتانیا نوعی اختلال اضطراب را تجربه می کنند.

به گزارش خبر روزانه، این تعداد می تواند از اختلال هراس گرفته تا اضطراب اجتماعی، اختلال استرس پس از سانحه و ترس هایی مانند کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای بسته) یا آگورافوبیا (ترس از فضاهای باز) متغیر باشد.

به گفته سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS)، در حالی که بیشتر مردم در مقطعی از زندگی خود اضطراب را تجربه می کنند، برخی کنترل نگرانی های خود را دشوارتر می دانند و اضطراب تأثیر طولانی تری بر زندگی روزمره آنها دارد.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که از هر پنج نفری که اضطراب را تجربه می کنند، یک مکانیسم مقابله ای ندارد.

در حالی که خدمات بهداشتی درمان هایی مانند روان درمانی یا داروهای ضد افسردگی را ارائه می دهند، استراتژی های دیگری نیز وجود دارد که می توان برای مقابله با این احساسات ناخوشایند استفاده کرد.

یکی از این روش ها «قانون 333» نام دارد.

به گزارش سایت تخصصی «سلامت» قانون 333 روشی غیررسمی برای مقابله با اضطراب است.

این تکنیک می تواند به شما کمک کند در مواقعی که به شدت مضطرب یا استرس هستید آرام و آرام بمانید.

قانون 333 شامل سه عامل است. طبق این قانون، زمانی که احساس اضطراب می کنید، باید به محیط فعلی خود نگاه کنید و به شرح زیر عمل کنید:

– سه شی یا شی که می بینید نام ببرید.

– سه صدایی که می شنوید را شناسایی کنید.

– سه چیز مانند دست، پا یا انگشتان را حرکت دهید یا سه شی مختلف را لمس کنید.

ویدئوی جدیدی که توسط یک مرکز سلامت روان منتشر شده است نشان می دهد که “استفاده از این روش ابزاری ساده برای بازگرداندن شما به زمان حال است.”

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، با وجود اینکه هیچ مطالعه علمی در مورد اثربخشی قانون 333 صورت نگرفته است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این روش می تواند کمک مفیدی در مبارزه با اضطراب باشد.

به گفته سرویس بهداشت ملی بریتانیا، راه های دیگر کاهش اضطراب شامل گذراندن دوره های خودیاری، ورزش منظم و البته ترک سیگار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا