استان ها

آموزش و پرورش نقش مردمی خود در انتخابات را ایفا کند

خبر روزانه/کردستان استاندار کردستان، بر نقش مردمی آموزش و پرورش در برگزاری پرشور انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به دلیل جامعه هدف همواره مورد توجه کاندیداها است.

اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۳۰ دی ماه) در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری، دین مبین اسلام برای مقوله علم اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو انتظارات مهمی از آموزش و پرورش داریم چراکه به واسطه جامعه هدف بودن آن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هیچ و نهاد و ارگانی به اندازه آموزش و پرورش ظرفیت مردمی ندارد، افزود:  آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بدترین نوع بی‌مسئولیتی، عدم تعهد و احساس تکلیف در زمینه انتخابات است، بیان کرد: همه ما تکلیف داریم و باید تمام تلاش خود را برای خلق یک حضور حماسی به کار گیریم؛ انتظار داریم که آموزش و پرورش در انتخابات سال جاری پرچمدار اصلی مشارکت‌ها باشد چون ظرفیت مردمی بسیاری را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت بهره گرفت.

زارعی‌کوشا، رعایت اصل بی‌طرفی آموزش و پرورش در انتخابات را امری مهم ذکر کرد و افزود: آموزش و پرورش به دلیل جامعه هدف همواره مورد توجه کاندیداها است.

وی تصریح کرد: به طور شخصی رفتار و عملکرد مدیران به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را رصد خواهد کرد و تعارفی با کسی نخواهد داشت، چرا که هر گونه کوتاهی در این راستا به حیثیت و آبروی نظام لطمه می‌زند.

استاندار کردستان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: شوراها می‌توانند معیار خوبی برای نظارت و ارزیابی بر آموزش و پرورش باشند و باید بیشتر از وجود آن‌ها بهره گرفت.

وی ادامه داد: گزارش‌های شورای آموزش و پرورش استان نشان می‌دهد که سال گذشته عمده تمرکز استان بر بحث توسعه و تجهیز و ساخت و سازها بوده است که ضرورت دارد در حوزه‌های محتوایی نیز بیشتر ورود کنیم.

زارعی‌کوشا، به وضعیت سرانه آموزشی و تعداد بالای مدارس تخریبی در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی در این شهرستان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است و باید با مولدسازی این مشکلات را حل و رفع کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا