اطلاعیه مالیاتی برای واحدهای آلاینده

سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون واحدهای آلاینده موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبر روزانه، در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون واحدهای آلاینده موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده است:

“واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست ‌محیطی را رعایت نکرده و در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آن‌ها تعیین شده است، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکرده اند و در دوره مالیاتی بهار سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شده ‌اند، در اجرای تبصره (۴) ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای دوره مالیاتی بعد (تابستان)، مشمول عوارض سبز هستند.

واحدهای مزبور در اجرای تبصره (۱۱) ماده مزبور مکلفند ضمن مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir اظهارنامه آلایندگی (عوارض سبز) “موضوع تبصره (۱۱) ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲”مربوط به دوره مالیاتی تابستان را حداکثر تا پایان آنلاین ماه، تسلیم و عوارض ابرازی را ظرف مهلت مزبور به‌حساب تعیین‌شده واریز کنند.

عدم تسلیم اظهارنامه در مهلت‌های مقرر برای واحدهایی که ملزم به تسلیم اظهارنامه هستند، موجب تعلق جریمه غیرقابل بخشودگی به میزان ۱۰ درصد عوارض موضوع این ماده می شود. همچنین واحدهای آلاینده موردنظر در صورت تأخیر در پرداخت عوارض سبز، مشمول جریمه موضوع ماده (۳۷) این قانون نیز هستند.

مهم: این حکم در مورد کلیه واحدهای آلاینده، اعم از واحدهای معاف و غیرمعاف، صادراتی و واحدهای مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جاری است.

انتهای پیام 

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا