اجتماعی

افزایش خدمت به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با گرامی‌داشت ایام خجسته دهه فجر گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، مسیر خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی هموارتر از گذشته شده و اکنون نیز با جدیت در تمام موضوعات پیگیری می‌شود.

وی در ادامه مسأله سلامت را یکی از اهداف مهم در جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر موظف به ارائه خدمت در حوزه سلامت روح، روان و سلامت جسمانی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بسیاری از عارضه‌های جسمانی و روحی را برآمده از سبک‌زندگی غلط دانست و تصریح کرد: بسیاری از چالش‌های دنیای امروز همچون افسردگی و اضطراب نتیجه دوری جامعه جهانی از معنویت و معارف الهی است.

وی با اشاره به آیات و روایات دینی سلامت را یکی از نعمات بزرگ پروردگار برشمرد و افزود: توجه به معارف‌دینی و توکل به پروردگار آرامش روحی و روانی را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خواستگاه هلال‌احمر آنلاین و مهربانی است، تصریح کرد: در روایات دینی از دو موضوع شفقت و مهربانی به دیگری و ایمان خدا به عنوان مؤلفه‌های تکامل و ترقی بشر یاد شده است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در تکمیل این بخش از سخنان خود خطاب به حاضران توصیه کرد که با مددجویان با مهربانی و شفقت رفتار کنند که این مهربانی در نزد خداوند دارای اجر و پاداش بسیار است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سلامت را یکی از شاخص‌های شادابی جامعه نیز معرفی کرد و افزود: جامعه بانشاط یک جامعه سالم است. ارتقای روحیه امید و ترویج نشاط در جامعه می‌تواند سلامت جامعه را ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه فعالیت‌های هلال‌احمر در حوزه سلامت به دو بخش مهم درمان و پیشگیری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و دانش افراد، یکی از مؤلفه‌هایی است که سلامت را در جامعه ارتقا می‌دهد.

وی در این بخش از سخنان خود به مساله خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر نیز اشاره کرد، افزود: مساله تصادفات جاده‌ای، یکی از چالش‌هایی است که سلامت جامعه ما را به خطر انداخته است، لیکن افزایش آگاهی و دانش جامعه یکی از راهکارهای است که می‌تواند این چالش را تا حدودی برطرف سازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان یاد و خاطره شهدای هلال احمر و سلامت را گرامی‌داشت و از خدمات جمعیت هلال‌احمر در حمایت از مردم مظلوم غزه قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا