افزایش قیمت مواد شوینده فعلا اعمال نمی‌شود

رئیس انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی شوینده ها دلیل این افزایش قیمت ها را افزایش هفتگی و ماهیانه قیمت مواد اولیه پتروشیمی عنوان کرد. وی خواستار بازنگری در نرخ پایه محصولات پتروشیمی شد و تأکید کرد که افزایش قیمت مواد شوینده هنوز عملی نشده است. همچنین ، قیمت ها تغییر نمی کنند.

به گزارش خبر روزانه ، دیروز حرف این نشریه منتشر شد كه در آن انجمن صنایع شوینده ، بهداشتی و آرایشی بهداشتی ایران به شركت های تولیدی اعلام كرد كه می توانند قیمت مواد شوینده ، مایع ظرفشویی ، پودر و مایعات لباسشویی ، صابون و خمیر دندان را 25 درصد و بقیه را افزایش دهند. محصولات 20٪ اما رئیس انجمن می گوید که هنوز افزایش قیمت گزارش نشده است.

بختیار علم بیی در گفت وگو با خبر روزانه اظهار داشت: در حال حاضر مواد شوینده مشمول قیمت گذاری دولتی نیستند و واحدهای تولیدی فقط باید از معیارهای قیمت گذاری برخوردار باشند. در این راستا ، امسال ، علیرغم افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه کارآمد در تولید مواد شوینده ، به ویژه مواد عرضه شده در بورس سهام ، و از طرف دیگر ، افزایش هزینه های دستمزد برای تعامل با دولت و بازار بنابراین ستاد تنظیم مقررات قیمت محصولات را افزایش می دهد. از شوینده در بازار استفاده نمی شود.

وی افزود: بنابراین اخبار اخیر در مورد افزایش قیمت مواد شوینده در بازار صحت ندارد و برای تعامل و همکاری با دولت در صورت افزایش هرگونه قیمت توسط هر یک از تولیدکنندگان رسا این انجمن در مقامات نظارتی مربوطه “.

رئیس انجمن مواد شوینده و آرایشی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات و دلیل انتشار این نامه گفت: این نامه برای جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت به اعضای بورس ارسال شده و اعلام شده است که تولیدکنندگان از Allow اجازه داده اند افزایش قیمت ها اما قیمت های جدید هنوز اعمال نشده است.

مواد اولیه هفتگی گران می شوند

به عنوان دلایل اصلی افزایش قیمت مواد شوینده علم بیگی افزایش قیمت مواد اولیه ماهانه و حتی هفتگی را نام برد. شرکت های سهام و پتروشیمی که عمدتاً دولتی هستند.

به گفته وی ، مشکلات تولیدکنندگان در رابطه با تغییر مستمر قیمت کالاهای عرضه شده در بورس اوراق بهادار که از ابتدای امسال رو به افزایش بوده است ، در دستگاه های مسئول انعکاس یافته است تا اقدامات لازم را برای حمایت از تولیدکنندگان در سال تولید انجام دهند . تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

رئیس انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی انجمن شوینده ها همچنین تأکید کرد: به دلیل کاهش فروش مواد شوینده به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ، وقتی قیمت مواد اولیه که عمدتا توسط شرکت های پتروشیمی در بورس عرضه می شود ، تثبیت شود ، واحدهای تولیدی تمایل به افزایش دارند. قیمت نخواهد بود

تعیین نرخ پایه محصولات پتروشیمی را مشاهده کنید

بنابراین علم بیگی از دولت خواست تا در سیاست فعلی تعیین نرخ پایه محصولات پتروشیمی در بورس اوراق بهادار که با دو م theلفه نرخ جهانی و نصف نرخ مطابقت دارد ، تجدیدنظر کند تا نرخ نهایی تولید افزایش یابد. محصولات مرتبط در شرایط فعلی. همچنین بسیار جلوگیری می شود.

وی افزود: سیاست تثبیت قیمت محصولات نهایی علی رغم افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و سایر هزینه ها به دلیل ناکارآمدی اقتصادی ، مشکلات زیادی را در واحدهای تولیدی ایجاد کرده و منجر به کاهش تولید و کاهش می شود. بنابراین ، در این راستا ، انجمن اسناد واحدهای تولیدی را که مطابق با هزینه ها و معیارهای قیمت گذاری است ، در نظر می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا