امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و فنلاند

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر امور خارجه فنلاند، دو کشور توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف را امضا کردند.

به گزارش خبر روزانه، سیداحسون خاندوزی با حضور رئیس سازمان مالیاتی در وزارت اقتصاد، اظهار کرد: معتقدیم روابط اقتصادی ایران و اروپا نباید به سه قدرت اروپایی، ایمان و میل محدود شود. جدیت ما این است که بتوانیم با تمام پتانسیل های اقتصادی اروپا به ویژه فنلاند وارد تعاملات اقتصادی گسترده تری شویم.

وزیر اقتصاد بلاروس خاطرنشان کرد: سطح روابط تجاری ایران و فنلاند در ماه‌های اخیر رضایت‌بخش نبوده و گامی به سوی آستانه‌های بالاتر همکاری است.
وی گفت: کشورهای اسکاندیناوی همیشه حامی صلح و مسائل بشردوستانه بوده اند. فعالیت هایی مانند همکاری در زمینه واردات دارو از فنلاند در حال بازگشت به سطح همکاری های قبلی است.
بر اساس این گزارش، در این دیدار پک هاویستا، وزیر امور خارجه فنلاند نیز سخنرانی کرد و با اشاره به نتایج سفر این هیات به ایران در سال های اخیر، گفت: این نشان از علاقه و اراده مسئولان و فعالان است. اقتصاد فنلاند برای توسعه همکاری با ایران.
وی با اشاره به تشکیل «گروه سبز وزرای اقتصاد» به منظور افزایش همکاری ها و فعالیت های اقتصادی در حوزه اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست، از وزیر اقتصاد کشورمان دعوت کرد تا در این مجمع شرکت کند.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 موافقتنامه با سایر کشورها برای اجتناب از مالیات مضاعف منعقد کرده است و چندین قرارداد در مراحل مختلف از جمله تبادل اسناد در مراحل قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی آماده امضای رسمی است و در آینده نزدیک در دست اجراست. به شبکه توافقات کشورمان متصل خواهند شد تا ذینفعان آن بتوانند از مزایا و امتیازات پیش بینی شده برخوردار شوند.
همانطور که در وزارت اقتصاد خاطرنشان شد، با توجه به اینکه فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است و از شاخص های اقتصادی و آماری مطلوبی در منطقه برخوردار است، به منظور توسعه بیشتر روابط اقتصادی با این کشور و تشویق فعالان و تجار دو کشور به افزایش دستور کار وزارت اقتصاد – تجارت و تشویق سرمایه‌گذاری در شاخه‌های مختلف و صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین مشارکت در پروژه‌های مختلف، انعقاد موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف که یکی از موافقت‌نامه‌های اقتصادی اساسی و سه‌گانه است. پرونده ها و دارایی ها قرار دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا