انتقاد از آفت مقاله‌نویسی در کشور/دولت سیزدهم به دنبال استفاده حداکثری فضای ارتباطات است

وزیر ارتباطات و فناوری های ارتباطی با انتقاد از ماده محوری و عدم ارتباط دانشگاه، صنعت و دستگاه های اجرایی به اهداف این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: کشور استفاده از فناوری ها و فناوری های اطلاعاتی است که می تواند متحول شود. ” تمام نقاط کشور

به گزارش خبر روزانه، امروز در مراسم سالانه روز پژوهش در دانشگاه علم و صنعت، دکتر عیسی زارع پور با طرح سوالات متعددی با موضوع “چرا وضعیت ما اینگونه است؟ چرا با وجود این همه تحقیقات، هنوز مشکلاتی داریم” و حاضرین در جلسه سخنرانی کردند. ما در کشور مشکلات زیادی داریم؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سردرد و دردسر را یک مقاله کلیدی عنوان کرد و گفت: بسیار گفته شده که دانشگاه ربطی به صنعت و دستگاه اجرایی ندارد. درد این است که دانشگاه تبدیل به دانشگاهی نشده است که مشکلات کشور را حل کند، همان طاعون و سردردی که من آن را مقاله محور می نامم، به بخش های پژوهشی شرکت های تابعه نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: در دستاوردهای دانشگاه ها می خواهم به این نکته اشاره کنم که دانشگاه برخی از مشکلات مهم کشور را کاهش داده است و سرانه چند مشکل توسط اساتید حل می شود؟

زارخ پور با بیان اینکه روح این مقاله به بخش های دیگر هم سرایت کرده است، تصریح کرد: پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم و می بینیم که به جای حل مشکلات وزارت ارتباطات، پژوهشگران آن نگران مقاله هستند. وضعیت آنها چه می شود؟ این یک آسیب بسیار جدی است که نیاز به کار خاصی دارد.

وی در خصوص راه حل این مشکل گفت: معتقدم باید یک رابطه ساختاری بین ساختارهای اجرایی، صنعت و دانشگاه شکل بگیرد. در غیر این صورت هر کدام کار خود را انجام می دهند. معتقدم پژوهشکده، دانشگاه و جامعه نخبگان ما باید موتور حل مشکلات کشور باشند.

زارع پور در خصوص فعالیت های خود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از تمامی افرادی که ریاست پژوهشگاه ارتباطات را بر عهده دارند خواهش کردم در حوزه معادل در بالاترین سطح حضور داشته باشند و دکتر ای. رئیس پژوهشگاه پژوهشگاه رضوی زادگان از اعضای غیرموظف هیئت مدیره ارتباطات زیرساخت برای رسیدگی به مشکلات زیرساختی این سازمان در پژوهشگاه است.

وی تاکید کرد: پژوهشکده ای که فقط به کار پژوهشی می پردازد ارزش و نزدیکی به پژوهش دارد. اما به عنوان یک رهبر به یک موسسه تحقیقاتی نیاز دارم که بتواند به من ایده بدهد و مشکلات را حل کند. پژوهشکده به ویژه در حوزه کاری ما که تحولات زیادی در آن دیده می شود باید دیده بان باشد و اگر ناظر شبانه روزی نداشته باشیم عقب می مانیم و نمی توانیم رشته های خود را مدیریت کنیم. .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «فرصتی برای یادگیری صنعتی» را خوشحال خواند و گفت: این موضوع باید جدی گرفته شود و معلمان دانشگاه در صنعت و دانشگاه حضور داشته باشند و مشکلات و مشکلات را ببینند. اگر فردی درگیر مشکلات دستگاه های اجرایی نباشد، ماهیت مشکلات را درک نمی کند. بسته بندی از راه دور یک کپی مشکل را حل نمی کند.

وی گفت: پژوهش برای کشور گره ای است که به دنبال ایجاد ثروت، فناوری تولید و اشتغال، رفع نیازهای کشور است و میسر است.

ایساپور با انتقاد از اجبار همه اقشار و گروه ها به انشا نویسی و عدم محدودیت برای معلمان دانشگاه ها گفت: شاید فلانی معلم خوبی باشد، نباید همه را مجبور به انشا نویسی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه چهار سال آینده وزارت ارتباطات گفت: صنعت فضایی فرصت های زیادی برای رشد دارد و در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی به اقدامات در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: به دنبال استفاده حداکثری از این ابزار در کشور هستیم. امروزه فناوری های ارتباطی در تمام زندگی انسان نفوذ کرده و مدیریت در این فضا صورت می گیرد.

ایساپور رویکرد دولت سیزدهم را استفاده حداکثری از فضا عنوان کرد و گفت: به هیچ وجه به دنبال محدودیت، انسداد و گلوگاه نیستیم و تنها راه نجات کشور را استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات می دانیم که می تواند تغییر کند. همه چیز. بخش هایی از کشور.”

وی گفت: ما پتانسیل بالایی داریم. کلیه های ما چندین سر و گردن بالاتر از کلیه کشورهای دیگر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راهبرد اصلی این وزارتخانه را تشریح کرد و گفت: راهبرد اصلی ما معرفی شبکه ملی اطلاعات با دو بال اصلی است. بال یک شبکه فیبر نوری پرسرعت در سراسر کشور است. در این بخش دست یاری را به سوی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی دراز می کنیم.

وی ادامه داد: تحولات خوب سال های اخیر با وجود تحریم ها و تهدید تحریم ها به فرصت تبدیل شده و بسیاری از تجهیزات مدرن مانند صنعت ماهواره بومی سازی شده و قابل رقابت با سایر کشورها است. اما هنوز در بسیاری از مناطق شبکه به محلی سازی نیاز داریم.

عیسی پور; جناح دوم را در اینجا خدمات می‌دانست و می‌گوید: «ما در سه قلمرو حول قوه الهی خدمات مختلفی به مردم خواهیم داد. یکی از آنها بخش خدمات دولت الکترونیک است که در آن شاهد اجرای پنجره ملی دولت الکترونیک خواهیم بود که در آن تمامی خدماتی که تاکنون الکترونیکی بوده است با یک احراز هویت به مردم ارائه می شود. جهت دوم خدمات عمومی در کشور با خدمات عمومی تلفیق شده است. به عنوان مثال، اگر می خواهید سوار تاکسی شوید، بخرید یا بفروشید، این خدمات پس از احراز هویت نیز در دسترس هستند.

وی همچنین جهت سوم خدمات شبکه اصلی را مانند موتور جستجو، پیام رسان و شبکه های اجتماعی ذکر کرد و توضیح داد: همه اینها را در قالب اپراتورهای خدماتی مانند اپراتورهای مخابراتی، اپراتورهای خدماتی در کشور خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت را پاشنه آشیل همه این بحث ها دانست و پتانسیل خوبی در این زمینه در کشور داریم. در هر سه حوزه دانشگاه می تواند نقش اساسی داشته باشد.

ایساپور در پایان گفت: هر دانش آموزی که در رشته ICT تحصیل می کند باید بتواند یکی از مشکلات این رشته را حل کند. امیدواریم این تعاملات با دانشگاه های مختلف و با دانشگاه علم و صنعت با توجه به سابقه آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا