انواع مه پاش مرغداری

دامپروری و مرغداری مانند سایر صنایع دنیا هر روز در حال توسعه و کارآمدی بیشتری است. این شاخه بسیار حساس است زیرا مستقیماً با موجودات زنده سروکار دارد. از جمله حفظ سلامت حیوانات و پرندگان و بهبود شرایط زندگی آنهاست. سیستم مه پاش پرنده یکی از مهم ترین ابزارهایی است که می توانیم برای ایجاد وضعیت مطلوب در زندگی حیوانات استفاده کنیم. در مرحله بعد، ما یک مه پاش را در یک مرغداری بررسی می کنیم.

آشنایی با سیستم مه پاش پرنده

کسانی که می خواهند در صنعت دام و طیور کار کنند باید شرایط را از قبل آماده کنند. این شرایط شامل رعایت شرایط لازم برای حفظ جان و کنترل کیفیت سلامت آنها می باشد. هر قسمت از این واحدهای صنعتی از تجهیزات زیادی استفاده می کنند و هر یک از تجهیزات به نحوی کیفیت محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند.

این در حالی است که مرغداری ها دارای دستگاهی به نام مه پاش هستند که باید آن را در اتاق های پرورش خود نصب کنند. مرغداری ها معمولا در خارج از شهر قرار دارند، جایی که دما ممکن است بالاتر باشد. وضعیت دیگری که ممکن است ایجاد شود این است که تعداد زیاد پرندگان و تراکم جرم در یک محیط کوچک و بسته ممکن است باعث افزایش دمای محیط شود.

فاگر نقش خود را در این شرایط نشان می دهد. Mister برای ایجاد تعادل دما در محیط طراحی و کار می کند. هنگامی که مرغداری گرم می شود، پرندگان در معرض خطر مرگ هستند. مرگ آنها آسیب قابل توجهی به کل مجموعه وارد می کند و حتی می تواند فعالیت و درآمدزایی را مختل کند. به همین دلیل است که مرغداران برای بهبود تهویه مطبوع به مه‌پاشی صنعتی روی آورده‌اند.

فواید مه پاش طیور

انواع دانخوری پرنده در اندازه ها و اشکال مختلف طراحی و ساخته شده است. این ماشین ها معمولا آب را با فشار بالا به پمپ پمپ می کنند. این امر باعث شد که حتی مقدار کمی آب تبدیل به ابر شود و سالن بزرگی را بپوشاند. همچنین برای کاهش استرس گرمایی و تامین رطوبت مورد نیاز برای رشد پرندگان، جلوگیری از گسترش ویروس ها و بیماری ها و بهبود کلی محیط طراحی شده است.

سیستم مه پاش مرغداری یک ابزار ضروری در پرورش طیور برای ایجاد شرایط زندگی مطلوب برای پرندگان است. به تنظیم سطح دما و رطوبت و کنترل شیوع بیماری ها کمک می کند.

کنترل بیماری و ضد عفونی

یکی از عملکردهایی که یک سیستم مه پاش می تواند برای شما انجام دهد این است که به شما در تمیز کردن و پاکسازی محیط کمک می کند. داروهایی که باید با هوا پر شوند یا مواد ضدعفونی کننده در مخزن آب ریخته شوند. پمپ ها و نازل ها به پخش خوب این مواد در مرغداری ها کمک می کنند.

البته این کار نیاز به دقت زیادی دارد. ابتدا مطمئن شوید که ضدعفونی کننده های تنفسی برای پرندگان مشکلی ندارند. نکته دیگر این است که باید بپرسید که آیا دارو یا ماده پاک کننده در آب واکنش منفی نشان نمی دهد؟ اگر این ماده در آب محلول است، دریابید که در چه دمایی می تواند در آب حل شود. در نهایت مطمئن شوید که به سیستم شما آسیبی نمی رساند.

اما چرا سیستم مه پاش در مرغداری مهم است؟

ابتدا باید بگوییم که همانطور که گفته شد این سیستم مه پاش مرغداری وظیفه تنظیم دما در مرغداری را بر عهده دارد. مانند سایر حیوانات، جوجه ها نیز باید در دمای مناسب نگهداری شوند. اگر دما و شرایط مناسب نباشد، می تواند بر تغذیه و کیفیت گوشت آنها تأثیر منفی بگذارد. نکته دیگر این است که دمای بالا احتمال بیمار شدن پرندگان را افزایش می دهد. این بیماری خسارات جبران ناپذیری به مجموعه وارد کرد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که به دلیل تجمع و تعداد زیاد جوجه ها در یک اتاق کوچک، گرد و غبار، کثیفی و کثیفی زیادی در هوا وجود دارد. گرد و غبار نیز می تواند عامل بیماری زا باشد و در سطح کیفی و بهداشتی مجموعه مشکلاتی ایجاد کند. این دستگاه به رسوب گرد و غبار در جایی که متعلق به آن است کمک می کند.

نکته مهم دیگری که شاخص کیفیت و سلامت محیط به حساب می آید بوی مرغ است. جوجه ها به دلیل قرار گرفتن در سالن عمومی بوی نامطبوع زیادی تولید می کنند که بسیار نامطبوع است. برای کنترل این بو و بهبود کیفیت شرایط داخل خانه، بهتر است از سیستم خنک کننده مه و رطوبت در مرغداری خود استفاده کنید.

اجزای مه طیور

برای انتخاب صحیح و مناسب ترین سیستم برای شرایط دسته ای. به نظر می رسد مهم است که هر قسمت را به خوبی بشناسیم و بدانیم چگونه از آنها استفاده کنیم. اجزای مشترک همه مه پاش ها یکسان است. و تفاوت زیادی بین نمونه های در حال اجرا در یک بعد وجود ندارد.

اجزای اصلی یک سیستم پرنده شامل لوله ها و اتصالات، پمپ های آب و پخش کننده های مه است. تمام این قطعات برای عملکرد مناسب ضروری هستند و باید از بهترین مواد موجود در بازار انتخاب شوند. بیایید ابتدا در مورد لوله ها صحبت کنیم. لوله های پلی آمید در صنعت دام و طیور و همچنین در پرورش گل و گیاه استفاده می شود.

این لوله ها باید دارای علامت های استاندارد و مقاوم در برابر فشار باشند. همچنین بهتر است محصولی را خریداری کنید که در سرما ترک نخورد یا شکسته نشود. لوله ها به نازل ختم می شوند که بهتر است فلز را انتخاب کنید. بهترین ماده برای این قطعه فولاد ضد زنگ است. نازل های مه پاش به طور مرتب در معرض آب و رطوبت هستند و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع زیاد دمای محل قرارگیری آنها نسبتاً بالاست. بهتر است یک مدل ضد زنگ برای سمپاش انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

پمپ غبار قلب تپنده و نیروی محرکه تمام اجزاء است. این دستگاه باید بتواند فشار قوی ایجاد کند تا آب از منبع اصلی وارد لوله شود و سپس حداقل فشار و سرعت لازم برای ایجاد مه را در تمام طول مسیر حفظ کند. این آب با سرعت زیاد به نازل ها و دیفیوزرها می رسد و از آنجا به صورت هاله ای از پودر آب خارج می شوند. اگر پمپ شما قدرت کافی نداشته باشد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و قطرات آب به صورت باران می بارد که برای سالاد مرغ اصلا خوب نیست.

دکمه بازگشت به بالا