اولین اقدام عبدالملکی در وزارت کار چه خواهد بود؟

اولین اقدام عبدالملکی در وزارت کار چه خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان کار بر این باورند که وزیر جدید کار باید در مرحله اول ، برنامه واکسیناسیون کامل را قبل از کارهای مقدماتی راه اندازی کند و از توانایی های مدیران شایسته و م toثر برای تحقق برنامه ها و وعده های خود استفاده کند. وزارتخانه ها ، از کارگران و بازنشستگان گرفته تا تعاونی ها ، وقتی دولت جدید روی کار می آید منتظر او هستند.

به گزارش خبر روزانه ، خوجت عبدالملکی که به عنوان نامزد تصدی وزارت تعاون ، کار و حفاظت اجتماعی به مجلس معرفی شد ، سرانجام توانست با جلب اعتماد مردم بهارستان ، 191 رأی موافق و عضویت در این وزارتخانه را به دست آورد.

وی از اولین روزهای تسلیم به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون کار و تامین اجتماعی به پارلمان ، برنامه های خود را برای اداره و تصدی این وزارتخانه وسیع و طولانی ارائه کرد. این طرح 77 صفحه ای که اگرچه توسط کارشناسان عمومی بررسی شده و به اقتصاد کلان نزدیک است ، شامل استراتژی های عملیاتی در هفت زمینه مهم و موثر است.

وزیر کار جدید همان شب با کسب رای اعتماد در پارلمان وارد ساختمان وزارتخانه در خیابان آزادی شد و مورد استقبال وزیر سابق شرع مداری قرار گرفت.

عبدالملکی ، مانند دیگر وزرای کابینه ، دیروز وارد کابینه خود شد و با معاونان و روسای وزارتخانه دیدار کرد. اگرچه هیچ خبری از این جلسه وجود نداشت ، وی اعلام کرد که به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال به تقسیم کار ملی بین وزارتخانه ها در بالای برنامه اشتغال خود ادامه می دهد.

وی همچنین از ایجاد سیستم سه جانبه بین کارفرمایان و دولت برای رسیدگی به مسائل حقوقی خبر داد.

وزیر کار جدید در زمینه ایجاد مشاغل و رفاه اجتماعی بر بخش تعاونی تمرکز می کند و مصمم است از بازار سرمایه به نفع تعاونی ها استفاده کند.

رویکرد عبدالملک در وزارتخانه

همانطور که قبل از رای اعتماد پارلمان گفت و برنامه های خود را توضیح داد ، او گفت که افزایش سهم بخش تعاونی ، که در حال حاضر بسیار اندک است ، و اجرای قوانین باقی مانده در بخش تعاون ، از جمله سند توسعه تعاون به عنوان دو رویکرد اصلی خودش در وزارت کار

وزیر جدید کار ، که قصد دارد سهم بخش تعاونی را به عنوان یکی از اولویت های خود افزایش دهد ، اعلام کرد که سهم بخش تعاونی در حال حاضر بین 3.5 تا 5 درصد پیش بینی شده است ، در حالی که این سهم باید تا 25 به 25 برسد. پایان برنامه ششم درصد به دست آمده است و اکنون که ما در آستانه تشکیل برنامه توسعه هفتم هستیم ، این سهم همچنان باقی می ماند

اصلاح قانون تعیین دستمزد کارگران ، تشکیل برنامه یارانه بیمه کارکنان ، توسعه مشاغل خانگی و افزایش سهم مشاغل خانگی ، معرفی سیستم جامع اشتغال ایرانیان ، معرفی جامع قانون فنی و حرفه ای و روشن شدن درآمد ، عبدالملکی است که اعلام کرده است که به وزارت کار مراجعه خواهد کرد.

بسیاری از افراد و گروه های هدف مرتبط ، از جمله کارفرمایان و بازنشستگان ، اکنون امیدوارند که بتواند رفاه و معیشت خود را در کوتاه مدت بهبود بخشد و با یافتن راه حل هایی برای ساختارهای نامتعادل در وزارتخانه ، برخی قوانین را تغییر دهد.

یک راه حل ارزان برای حفظ اشتغال موجود

حمید حاج حاج اسماعیلی ، کارشناس روابط کار ، در گفت وگو با خبر روزانه ، موضوع اشتغال را از اولویت های اصلی کشور می داند و آن را یکی از وظایف مهم وزارت کار می داند. به گفته وی ، ایجاد شغل در شرایط کنونی پرهزینه است و حفظ اشتغال موجود و کمک به شرکت های کوچک و متوسط ​​باید به عنوان راه حلی ارزان در دستور کار عبدالمالکی قرار گیرد.

احیای بنگاه های خفته و افزایش ظرفیت آنها ، بازگشت بیکاران به چرخه تولید و احیای دو میلیون شغل از دست رفته در زمان تاج از مهمترین اقداماتی است که حاج اسماعیلی بر ضرورت توجه عبدالمالکی بر آن تأکید می کند. و در وزارت کار سازماندهی شود.

این کارشناس روابط کار همچنین تاج را پس از بازدید از وزارت کار ، موضوع مهمی برای عبدالمالک خواند و گفت: وی پس از استقرار در این وزارتخانه ، باید مسأله تاج را از طریق هماهنگی و ارتباط با دیگر وزارتخانه های دولت حل کند. شروع برنامه واکسیناسیون کامل تا زمانی که ترتیبات اشتغال شما تکمیل نشده است.

واکسیناسیون کارگران کارخانه در اسرع وقت

پیش از این ، رضا محمودی ، کارشناس اشتغال و همکاری گفته بود که اولویت عبدالمالک برای اخذ رای اعتماد از مجلس ، واکسیناسیون کارگران کارخانه در اسرع وقت است و از وی خواست تا تعاونی متناسب با وضعیت شرق ترتیب دهد. مرزها و وضعیت کنونی در افغانستان ساکنان مرز و حفظ معیشت را در دستور کار قرار دهید.

وی به خبر روزانه گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که با معیشت مردم ارتباط دارند و نمی توانند در این شرایط کار خود را متوقف کنند ، باید واکسیناسیون را در اسرع وقت ترجیح دهند زیرا واکسیناسیون کارگران برای وزارت کار ارزانتر است.

این کارشناس با اعتقاد به اینکه با برنامه ریزی و مدیریت مناسب می توان به اهداف مورد نظر در این وزارتخانه دست یافت ، وزیر کار را توصیه کرد تا از فرصت های افراد واجد شرایط و متخصص در وزارت کار استفاده کرده و نگاه سیاسی را از این وزارتخانه حذف کند. به

وزیر کار در زمینه ایجاد شغل در محیط کنونی کشور مثبت است و پتانسیل بالایی برای اشتغال زایی در اقتصاد ایران دارد. او نگران معیشت است و مشکل فقر در رفاه را بسیار جدی می داند.

تحقق وعده ها و تحقق خواسته ها مهمترین الزامی است که همه گروههای مرتبط با این وزارتخانه از کارگران و بازنشستگان گرفته تا تعاونی ها هنگام روی کار آمدن دولت اصلی از وی انتظار دارند.

باید دید کدام یک از برنامه های کوتاه مدت و وعده هایی که داده است توسط عبدالملک به عنوان وزیر تعاون ، کار و حمایت اجتماعی در مرحله اول اجرا خواهد شد؟

به گزارش خبر روزانه ، خوجت عبدالمالکی توانست چهارشنبه بر صندلی وزارت کار بنشیند و 191 رای موافق به دست آورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا