اولین پارک پلی پرولین کشور در ایلام افتتاح می شود

خبر روزانه / ایلام وزیر نفت در راستای سفر رئیس جمهور به استان ، به میدان نفتی آذر مهران رفت و سرمایه گذاران کلان وزارت نفت در دو صنعت نفت و گاز استان ایلام را در اختیار خبرنگاران قرار داد. به

جواد اوجی گفت: وزارت نفت 2 میلیارد دلار در صنایع بالاتر و 2 میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی پایین و صنایع اضافی در زنجیره ارزش پروژه شناسایی کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: این سرمایه گذاری ها از طریق شرکت های تابعه وزارت نفت و بخش خصوصی ، صندوق بازنشستگی نفتی و هلدینگ خلیج فارس انجام می شود که تا پنج سال آینده فعالیت می کنند و مطمئناً اشتغال ، درآمد و استان ایلام را افزایش می دهند. محرومیت نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وزیر نفت از راه اندازی اولین زنجیره تأمین PP کشور در استان ایلام و در مجاورت پالایشگاه پتروشیمی و گاز ایلام خبر داد و گفت: هلدینگ نفت پارک را اداره می کند و وزارت نفت 300 میلیارد تن به این پروژه کمک کرده است. سرمایه گذاران بخشهای مختلف نیز در این زمینه فعال خواهند بود.

اوجی همچنین در زمینه مسئولیت های اجتماعی اعلام کرد: بیش از 200 میلیارد تومان در سفر آقای رئیسی به استان ایلام به حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص یافت که برای 100 میلیارد آن 117 پروژه ورزشی ، اجتماعی ، آموزشی و بیمارستانی شناسایی شدند. 100 میلیارد کمک دیگر به تامان نیز برای از بین بردن نقاط داغ در جاده های استان ارائه می شود.

وزیر نفت توسعه میادین نفتی مشترک با عراق در استان ایلام را از اولویت های دولت سیزدهم دانست و گفت: 4 درصد توسعه هر میدان نفتی در هر منطقه را به یک منطقه اختصاص می دهیم تا مردم آن منطقه می تواند از این نعمت بهره مند شود ».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا