اگر این ۹ نشانه را دارید یعنی زودتر پیر می‌شوید

: فتاب‌‌نیوز:

برخی از افراد پیری را تا پیری تجربه می کنند. اگر این 9 علامت را دارید ، به این معنی است که این مشکل شما را نیز تحت تأثیر قرار داده است و شما باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

1. ریزش مو (نه فقط موهای سر)

پیری یکی از دلایل ریزش و کم پشتی مو است. گاهی موها کیفیت اصلی خود را از دست داده و شکننده می شوند. اگر قبل از 60 سالگی دچار ریزش ناگهانی مو و سفید شدن هستید ، باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید و غذای سالم کافی بخورید.

۲. ضعف عضلانی شدید

اگر قادر نیستید فردی را که 13 کیلوگرم وزن دارد بلند کنید ، ضعف عضلانی دارید. این نشانه بازنشستگی زودرس عضلات شماست. درگیر شوید و ورزش معمول را برای امرار معاش انجام دهید.

3. کبودی بیشتر

به دلیل پارگی و عدم تحمل عروق ، کبودی در بدن ایجاد می شود. اگر بدن شما بدون دلیل و از بسیاری جهات کبود شود ، به این معنی است که بدن فاقد آنزیم ها و مواد مغذی مفید است. بهتر است به این سوال توجه کنید؛ زیرا در دراز مدت این ترشح اثر خود را در افتادگی پوست نشان می دهد.

4. چین و چروک

در صورتی که چین و چروک های بیشتری نسبت به همسالان خود دارید ، همین مسئله برای شما صدق می کند. برخی از افراد به دلیل نوع و شرایط ویژگی های صورت جوان تر از سن خود به نظر می رسند ، اما اگر همین افراد به دلایل مختلف از پیری زودرس رنج ببرند ، چین و چروک صورت آنها بیش از سن آنها خواهد بود.

5. تمایل کمتری برای برقراری ارتباط با دوستان

اگر در جوانی دیگر اشتیاق ندارید و ترجیح می دهید با دوستانتان بیرون نروید و روی کاناپه دراز نکشید ، به این معنی است که از نظر روحی خسته شده اید و پیر می شوید. این قطعاً بر فیزیک شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

6. چاقی نامتعادل

هنگام تلاش برای پوشیدن شلوار متوجه خواهید شد که کمر شلوار شما تنگ است اما پاها پهن است. این به معنای چاقی نامتعادل است ، به این معنی که هرچه کربوهیدرات و چربی بیشتری در بدن شما وجود داشته باشد ، بیشتر در شکم تجمع می یابد. ورزش و رژیم غذایی مناسب بهترین راه حل است.

7. خواب خرگوش

خرگوش اصطلاحی است که برای توصیف خواب سبک استفاده می شود. یعنی وقتی نمی توانید راحت بخوابید و اغلب شب بیدار می شوید.

8. ریتم زندگی شما کند می شود

ریتم غذا خوردن ، راه رفتن و ریتم کل زندگی شما کند می شود. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، دلیل اول – ضعف جسمی و ناتوانی در انجام سریع کار.

9. پریودهای نارس

اگر سابقه قاعدگی داشته باشید و متوجه آن شوید ، خواهید دید که قاعدگی زودتر می آید و بیشتر از قبل طول می کشد ، اما کیفیت تصفیه خون مانند گذشته نخواهد بود و خودتان آن را درک خواهید کرد

منبع: د هلثی

دکمه بازگشت به بالا