ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری مشترک بین دانشگاه آزاد و سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان

در قالب تفاهم‌نامه مقرر شد؛

ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری مشترک بین دانشگاه آزاد و سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان

دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان علمی، پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان برای ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و سازمان علمی، پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) این استان با حضور علی افروس، رئیس، پژمان تقی‌پور بیرگانی، معاون پژوهش و فناوری به همراه مدیران مرکز رشد و سرای نوآوری، اقتصاد دانش‌بنیان و ارتباط با صنعت دانشگاه از یک سو و فیروز ممبینی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان و میلاد زمان مسئول مرکز رشد الگویی از سوی دیگر برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه‌ علم و فناوری میان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان و مرکز رشد الگویی برگزار شد.

ممبینی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان از طرح‌های علمی سپاه طرح باقرالعلوم، طرح نیازمحور امام صادق(ع) در حوزه‌های نرم و شناختی، طرح جهاد علمی برای برقراری ارتباط میان نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌ها، طرح تحول علوم انسانی، طرح ایده‌محور عظیم بصیر با عنوان طرح شهید چمران، طرح کسر خدمت، طرح حمایت و هدایت تحقیقات در شرکت‌ها و صنایع و حمایت از طرح‌های بدیع و نوظهور زمینه‌های همکاری این دو نهاد نام برد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌‌ای در حوزه‌‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و سازمان علمی، پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) این استان به امضا رسید.

ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری مشترک بین دانشگاه آزاد و سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان

این تفاهم‌نامه پیرامون موضوعاتی همچون برگزاری رویداد عصر امید با موضوع انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مربوط) در اسفندماه سال جاری در ماهشهر با حمایت و پشتیبانی سپاه برای جذب حمایت مادی صنایع پتروشیمی ماهشهر برای برگزاری این رویداد، ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری مشترک سپاه و واحد اهواز، راه‌اندازی و تجهیز دفتر فناوری دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، معرفی ایده‌ها و طرح‌های فناورانه تیم‌های دانشجویی به مرکز رشد و خلّاقیت الگویی سپاه و مرکز رشد دانشگاه شکل گرفت.

ازجمله اهداف این همکاری می‌توان به سازمان‌دهی، هدایت تخصصی و توانمندسازی فنی و تشکیلاتی دانشجویان و نخبگان در قالب هسته‌های رشد و واحد‌های فناور به‌منظور توسعه‌ شبکه‌ تحقیقاتی و رفع نیاز‌های فناورانه‌ اولویت‌دار کشور، تشکیل هسته‌های احصاء نیاز‌های فناورانه به‌منظور شناسایی مسائل و فرصت‌های فناورانه در صنایع و نهاد‌ها و توسعه و تعریف پروژه‌های نیازمحور و ایجاد شبکه‌های ارتباطی با نهاد‌های علمی و صنعتی تأثیرگذار منطقه‌ای براساس اولویت‌های قرارگاه علم و فناوری سپاه اشاره کرد.

در این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تخصیص فضای مناسب برای راه‌اندازی مرکز رشد الگویی و معرفی دانشجویان سازمان‌دهی شده در قالب هسته‌های فناور به مرکز رشد الگویی و همچنین استفاده از ظرفیت استادان در رشته‌های تخصصی به‌عنوان مشاور در کنار این تیم‌ها متعهد شد، ظرفیت‌های مجتمع آموزشی اعم از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود را در اختیار این تیم‌ها قرار دهد.

در مقابل سازمان علمی، پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان تعهد کرد که علاوه بر ارائه‌ موضوعات دارای اولویت مرکز رشد به دانشگاه، از تیم‌های فناورانه برای رسیدن به محصول دانش‌بنیان حمایت مادی معنوی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا