ایست بورسها در اروپا – خبر روزانه

بیشتر شاخص های سهام در اروپا سقوط کرده اند.

بلومبرگ گزارش داد ، وزارت بازرگانی ایالات متحده در اقدامی که می تواند بار دیگر تنش هایی را بین پکن و واشنگتن ایجاد کند ، بیانیه ای صادر کرده و 24 فرد و مشاغل چینی را به دلیل نقش آنها در این اختلاف تحریم کرده است. دریای چین جنوبی را گزارش می دهد. پیش از این ، چین گفته بود که از تحریم های آمریکا نمی ترسد و مداخله آمریکا را منبع تنش در منطقه می داند.

این اقدام اندکی پس از آن انجام شد که استفان منوچر ، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و وزیر امور خارجه رابرت لایت هیزر با تنش و بی نظیری و طولانی مدت با لیو هی ، معاون نخست وزیر و رئیس هیئت چینی دیدار کردند. مذاکره کننده از طریق تلفن با ایالات متحده صحبت کرده و درباره اجرای مرحله اول این توافق نامه بحث کرده است. طرف های چینی و آمریکایی هر دو بیانیه های جداگانه ای صادر کردند و از پیشرفت محسوس در طی مذاکرات خبر دادند.

به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده ، طرفین بر تلاش های چین برای تحقق وعده های خود تأکید کردند ، اما ایالات متحده معتقد است که طرف چینی باید برای نشان دادن تعهد به موضوع ملک اقدامات بیشتری انجام دهد. ایالات متحده همچنین از چین خواسته است كه مجبور شود شركتهای خود را برای انتقال فناوری به چین برای دستیابی به بازار چین متوقف كند.

اختلاف نظرها بین دو اقتصاد بزرگ جهان در زمینه تجارت از دو سال پیش آغاز شد ، اما اکنون آنها از اختلافات تجاری به موارد مالی و فناوری تغییر یافته اند. پیش از این ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که در صورت تداوم وضعیت فعلی ، همه تجارت با چین را متوقف خواهد کرد.

انتشار خبرهای امیدوارکننده در مورد تأثیرات مثبت استفاده از پلاسمای بهبود یافته در معالجه بیماران مبتلا به عروق کرونا ویروس ، موج جدیدی از خوش بینی را به دنبال داشته است که بزودی ویروس کشنده موجود خواهد بود. وزارت بهداشت آمریكا دستورالعمل هایی را صادر كرده است كه استفاده از پلاسما را در معالجه بیماران مجاز می داند. از سوی دیگر ، سازمان بهداشت جهانی اکنون اعلام کرده است که احتمال تاخیر در دریافت واکسن تاج وجود دارد و این روند ممکن است تا سال 2021 و حتی بیشتر طول بکشد. مجمع جهانی اقتصاد نیز به دلیل کند شدن شیوع تاج جلسات سالانه خود را به تعویق انداخت.

تاکنون بیش از 24 میلیون و 515 هزار 467 مورد از بیماری عروق کرونا ویروس قلب به ثبت رسیده است که از این تعداد 832 هزار و 666 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت مربوط به ایالات متحده با 184.066 نفر ، برزیل با 117996 نفر ، مکزیک با 62.076 نفر ، هند با 61.685 نفر و انگلیس با 41477 نفر بوده است. .

با ادامه سطح فعالیت اقتصادی به سطح قبل از بحران ، شاخص مدیران تدارکات ایالات متحده تا پایان ماه آگوست به 53.6 امتیاز رسید که این رقم 2.7 امتیاز بالاتر از رکورد دوره منتهی به ماه قبل و بالاترین سطح است. این مورد از ابتدای سال 2019 رخ داده است. از طرف دیگر ، برای اولین بار از دسامبر سال گذشته ، تقاضای خارجی برای محصولات آمریکایی رو به افزایش است و به دلیل رو به رشد تقاضا ، تورم صنعتی به حداکثر رسیده است. خبر خوب دیگر برای اقتصاد ایالات متحده این است که فروش خانه های جدید در ایالات متحده در ماه جولای 24.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که بالاترین سطح در تاریخ است. این رقم همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.7٪ افزایش یافته است.

پیش بینی می شود بخش مسکن در ماه های آینده قبل از پایان سال عامل اصلی رشد اقتصادی باشد. در سه ماهه دوم سال جاری ، اقتصاد ایالات متحده کمترین رشد اقتصادی را در تاریخ مدرن خود تجربه کرد.

مشخص نیست که آیا بانک فدرال تصمیم به تغییر نرخ بهره خواهد گرفت یا خیر ، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که اگر رشد اقتصادی ایالات متحده به سطح مورد انتظار نرسد ، فدرال رزرو مجبور است نرخ های بهره را به دلیل افزایش تورم دوباره کاهش دهد.

دیوید کاستین ، تحلیلگر بازار در گلدمن ساکس بانک گفت: “تجزیه و تحلیل تکنیکال از نمادهای کلیدی بازار نشان می دهد که شرایط امیدوارکننده است و در روزهای اخیر شاهد بهبود شرایط کلان اقتصادی بودیم.” اگر در واکسن تاج پیشرفت های جدید داشته باشیم ، شاهد رشد طولانی مدت و پایدار خواهیم بود ، اما حتی بدون آن انتظار داریم شاخص ها در سطح بالاتری نسبت به ماه گذشته قرار بگیرند. .

بورس آمریکا

در وال استریت ، بیشترین شاخص ها صعودی بودند تا اینکه دو شاخص عمده سهام در بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 0.57 درصد بالاتر از روز گذشته با 28493.23 بسته شد.

S&P 500 با 0.42 درصد افزایش به 3.493.48 نقطه رسید ، در حالی که دومین شاخص عمده سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite با 0.34 درصد کاهش به 11.625.34 رسید.

تیم گرسکی ، یک استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در هیئت مدیره وارونگی گفت: “شک و تردید وجود دارد که اقتصاد بهبود یابد.” در درازمدت ، چشم انداز اقتصادی امیدوار کننده است ، اما اگر شوک دیگری مانند موج دیگری از اپیدمی در پاییز وجود داشته باشد ، می توان حدس زد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

بورس های تحصیلی اروپا

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن “Fetsy 100” با 0.75٪ پایین تر از روز قبل و در 5999.99 بسته شد. شاخص “Dex 30” بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش 0.71٪ و به ارزش 13،096.36 امتیاز به پایان رسید و شاخص بورس اوراق بهادار پاریس “کاکس 40” با 0.64٪ کاهش به 5015.97 واحد رسید. در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 0.45 درصدی به 7،090.70 واحد رسید.

بورس های تحصیلی آسیا

در بورس سهام آسیا ، شاخص ها ضعیف عمل می کنند. شاخص Nikkei 225 در بورس توکیو با 0.35 درصد کاهش به 23206.86 امتیاز رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 0.83 درصد سقوط کرد و در 25281.15 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای با افزایش 0.54 درصدی به 4731.35 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S 200 در بورس اوراق بهادار سیدنی با 0.16 درصد افزایش به 6126.31 امتیاز رسید. از دیگر شاخص های مهم آسیا ، Topix ژاپن سقوط کرد.

کره

در بازار طلای سیاه روند قیمت کاهش یافته است. وست تگزاس میانجی با 0.41 درصد کاهش به 43 دلار در هر بشکه ، نفت خام برنت دریای شمال با 0.32 درصد کاهش و به 45.10 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا با کاهش 1.29 درصدی نسبت به روز گذشته با 19/74/1928 دلار مواجه شد. معاملات نقره 0.88 درصد و هر اونس 27.28 دلار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا