عمومی

بانوان سهم ارزنده‌ای در مدال‌آوری ورزش زنجان دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جواد بازرگان شامگاه جمعه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در جمع قهرمانان و نخبگان ورزش استان زنجان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: اعزام ۲۴ ورزشکار به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و نیز کسب ۸ مدال رنگارنگ، جدیدترین افتخارآفرینی ورزشکاران استان بود.

وی تصریح کرد: در ۱۶ رشته ووشو، قایقرانی، جانبازان و توان‌یابان، وزنه‌برداری، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، دوچرخه‌سواری، بوکس، بدنسازی و پرورش‌اندام، تکواندو، شمشیربازی، تری اتلون (سه‌گانه)، کاراته، اسکیت، واترپلو، انجمن‌های ورزشی و فوتسال بر اساس آمایش سرزمینی جایگاه خوبی در کشور داریم و استان در این رشته‌ها مستعد است.

این مسؤول با بیان اینکه تنها در ۹ ماهه امسال ورزشکاران استان ۴۷ مدال جهانی، بین‌المللی، مسابقات و بازی‌های آسیایی کسب کرده‌اند، اظهار کرد: اعزام ۲۴ ورزشکار به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و کسب ۸ مدال رنگارنگ، تازه‌ترین افتخارآفرینی ورزشکاران استان بود که ۵۰ درصد مدال‌های این رقابت‌ها را بانوان به گردن آویختند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، تعداد اماکن ورزشی موجود در استان را ۱۹۴ مورد شامل سالن، سکو، چمن مصنوعی و طبیعی، استخر و زمین تنیس اعلام و خاطرنشان کرد: با افتتاح‌های دور دوم سفر هیأت دولت به استان، سرانه ورزش استان نیز افزایش یافت.

دکمه بازگشت به بالا