برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

طبق یک مطالعه جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این تحقیق نشان می دهد که مقدار نسبتاً کمی از فعالیت بدنی شدید هفتگی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی در انسان متمرکز است.

برای این مطالعه، دانشمندان در 71893 بزرگسال بدون هیچ نشانه ای از بیماری قلبی عروقی یا سرطان شرکت کردند.

محققان رابطه بین میزان و دفعات فعالیت بدنی شدید با مرگ (به هر دلیلی، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را به عنوان ورزش تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد اما لزوماً افراد را بی نفس نمی گذارد.

با این حال، فعالیت بدنی شدید احتمال بیشتری دارد که ضربان قلب را افزایش دهد و افراد معمولاً برای نفس کشیدن در حین صحبت کردن باید مکث کنند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید شامل دویدن، شنا یا دوچرخه سواری با سرعت بالا است.

محققان دریافتند که با افزایش میزان و فراوانی شرکت در فعالیت بدنی شدید، خطر تمام پیامدهای منفی مورد مطالعه کاهش می یابد.

برای مثال، شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، 4 درصد افزایش خطر مرگ در طی پنج سال داشتند. این خطر برای فعالیت شدید کمتر از 10 دقیقه در هفته به 2٪ و برای 60 دقیقه یا بیشتر به 1٪ کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا