بررسی عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید درب‌های رول آپ

امروزه درب اتوماتیک در مکان های مختلفی دیده می شود و بسیار رایج شده است. بعد از بررسی ویژگی ها و نکات مثبت که منجر به انتخاب درست می شود، قیمت آن مهم ترین مسئله است. درب های اتوماتیک شیشه ای از پرکاربردترین درب هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم ترین مسائلی که درباره این درب ذهن مشتریان را درگیر می کند، قیمت آن است. بنابراین بررسی عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. شما هم اگر به دنبال فاکتورهای تعیین قیمت این نوع درب هستید، بهتر است با ادامه مقاله همراه شوید.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای چگونه تعیین می شود؟

فاکتورهای زیادی وجود دارند که در تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از:

نوع اپراتور

اولین فاکتوری که در تعیین قیمت نقش دارد، نوع اپراتور آن است. در واقع یکی از مهم ترین قطعات درب که در تعیین قیمت آن تاثیر می گذارد، اپراتور خواهد بود. هر چه اپراتوری که مورد استفاده قرار می گیرد قدرت و سرعت بیشتری داشته باشد، قیمت درب نیز بیشتر می شود. قیمت اپراتور هم با توجه به نوع و برند این قطعه متفاوت خواهد بود. باید بدانید که کیفیت اپراتور بسیار مهم است و به همین دلیل است که در قیمت درب تاثیر می گذارد. علاوه بر این ها قیمت اپراتورهای خارجی با توجه به تغییرات نرخ ارز تغییر خواهد کرد و نرخ ثابتی ندارد.

نوع فریم

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت درب شیشه ای نوع فریم درب است. نوع فریم با توجه به نوع درب، انتخاب و طراحی می شود. در درب شیشه ای اتوماتیک برای اتصال شیشه و فریم از یراق آلاتی مانند فیکسچر و لاستیک استفاده می کنند. بیشترین فریم هایی که در این نوع درب استفاده شده و در قیمت آن تاثیر می گذارند، از جنس استیل و یا آلومینیوم هستند. طراحی آن ها نیز ممکن است به صورت سفید، طرح چوب یا آنادایز دیده شود.

نوع شیشه

از فاکتورهای مهم دیگری که در تعیین قیمت درب برقی شیشه ای در نظر گرفته می شود، شیشه استفاده شده در ساختار آن است. به طور معمول شیشه در نظر گرفته شده در درب شیشه ای سکوریت 10 میل است. رنگ این شیشه بسته به درخواست مشتری متفاوت خواهد بود. علاوه بر این ها می توان نوشته یا لوگوی درخواستی روی شیشه ها سند بلاست کرد . در این صورت هم بر قیمت درب افزوده می گردد.

نصب درب اتوماتیک

علاوه بر عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای، هزینه ی نصب و راه اندازی درب نیز باید مد نظر گرفته شود. ضمن هزینه ای که برای نصاب در نظر دارید باید هزینه ایاب و ذهاب را هم به خرج خود اضافه کنید. باید بدانید که عموما در شهرهای بزرگ این مبلغ بیشتر بوده و با توجه به اینکه ترافیک در شهرهای کوچک کمتر و خلوت تر است، مبلغ کمتر می شود.

هزینه های جانبی

هزینه های حمل و ارسال درب نیز باید در قیمت درب شیشه ای اتوماتیک در نظر گرفته شوند. دیگر فاکتورها مانند سخت افزارهای فیزیکی نصب شده بر روی درب های اتوماتیک، ابعاد، کیفیت اجزای درب و… نیز از عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای می باشند. علاوه بر این ها چشمی هایی که در روی درب نصب می گردند متفاوت هستند و قیمت آن ها به برند محصول بستگی دارد.

امروزه درب های کرکره رول آپ با مصرف انرژی کمتر، راحتی بیشتر ، قیمت مناسب تر ، ماندگاری بالاتر و هزینه نصب کمتر جای خود را بین انواع درب های اتوماتیک بیش از پیش باز کرده اند و مصارف گوناگونی از قبیل فروشگاهی و خانگی را به خود اختصاص داده اند .

از جمله به عنوان درب مغازه و فروشگاه ، درب هتل ها و یا مصارف خانگی از قبیل درب پارکینگ یا به عنوان حفاظ و عایق بندی جهت پنجره های ساختمان در برابر تگرگ و باد شدید مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع درب ها اتلاف انرژی و هزینه های سرمایش و گرمایش را به حداقل می رسانند و با تنوع در طرح و رنگ ، نقش بسزایی در زیباسازی و کارایی ساختمان شما ایفا می کنند .

درب کرکره برقی از نظر امنیت:

امنیت درب های کرکره رول آپ به نسبت درب های سنتی که از جنس حلبی بودند، بسیار متفاوت است. امروزه این نوع درب ها تامین کننده امنیت برای حساس ترین مکان ها از جمله بانک ها، صرافی ها و طلا فروشی ها محسوب می شوند .

چرا از درب کرکره برقی استفاده کنیم؟

صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی محیطی، کاهش عبور سر و صدا، زیبایی و هماهنگی با نمای ساختمان، پر کاربرد بودن درب های کرکره ای، امنیت بالا، زیبایی و بروز بودن، اتوماتیک بودن و ایجاد راحتی، استهلاک کم، عدم نیاز به تعمیرات اساسی، شست و شوی راحت بدون نگرانی جهت زنگ زدگی، سهولت کار تنها با فشردن ریموت ، تنوع بسیار بالا ، مقاوم بودن در برابر شرایط جوی نامساعد و … از دلایلی است که درب کرکره رول آپ را در بین همه ی اقشارجامعه محبوب نموده است.

موتور کرکره برقی

موتور ساید

موتور ساید کرکره برقی به دلیل مزیت هایی که نسبت به دیگر موتور ها دارند پر مصرف ترین موتور کرکره برقی در ایران هستند. در صورت استفاده از این موتور ها برخلاف موتور توبلار دسترسی به موتور آسان تر بوده و  از طرفی قدرت موتور بیشتری دارد و برای انواع کرکره ها و درب ها قابل استفاده است؛ به خصوص برای امکان پر تردد و دهانه های با ابعاد بزرگ. نصب این موتور ها آسان تر از دیگر موتور هاست و در صورت خرابی ساده تر تعمیر می‌شوند.

موتور های ساید به دو دسته کلی AC , DC تقسیم بندی می‌شوند که مدل های DC دارای قیمت های بالاتری هستند. مدل های DC اغلب دارای باتری بکاپ (UPS) هستند و در مواقع رفتن برق بدون مشکل کار می‌کنند.

موتور های ساید کرکره برقی را از نظر جنس سیم پیچ نیز می‌توان دسته بندی کرد؛ سیم این موتور ها از دو جنس کلی آلومینیوم و مس هستند که سیم پیچ مس به دلیل رسانش بالاتر و از طرفی داغ شدن کمتر گران تر از سیم پیچ آلومینیوم هستند. از طرفی موتور های ساید سیم پیچ مس طول عمر بیشتری دارند و همچنین مناسب تردد های بالا هستند.

مزیت دیگر موتور های ساید، داشتن سیستم خلاص کن با زنجیر است که در زمان قطعی برق به راحتی کرکره باز و بسته می‌شود.

موتور تیوبلار

این نوع از موتور ظاهری شبیه به لوله و استوانه دارد و در درون کرکره قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نیست. دسترسی به موتور توبلار برای تعمیرات سخت است و هزینه بالایی دارد.

در صورتی از نظر فضا برای قرارگیری موتور مشکل دارید و یا می‌خواهید موتور کرکره برقی در دید نباشد موتور توبلار بهترین گزینه است.

این موتور ها دارای سیستم خلاص کن هستند و لی در بیشتر مدل های آن خبری از زنجیر خلاص کن و باتری بکاپ نیست. گرچه در سال های اخیر مدل های دارای باتری بکاپ و زنجیر خلاص کن آن ها هم تولید شده اسن ولی چندان مورد استقبال قرار نگرفته و کمتر در بازار موجود است.

تیغه کرکره برقی

بعد از آنکه درب های کرکره ای با جنس ورق های گالوانیزه و لوله ای منسوخ شد، تیغه هایی از جنس آلومنیوم، آهن و پلی کربنات تولید شد. هر کدام از این تیغه ها بنابر خصوصیاتی که دارند برای امکان و کاربرد های به خصوصی استفاده می‌شود.

خرید کرکره برقی اسپیدرز به شما یک تجربه باورنکردنی و عالی را هدیه می‎دهد. درب کرکره برقی با کیفیت بالا و ضمانت نامه های معتبر به بازار عرضه می‌شوند که نگرانی از هزینه نصب آنها را از شما دور می‌کند. با اطمینان می‌توانید به کمترین قیمت رول آپ برقی با کیفیت رقابتی دست پیدا کنید.

جمع بندی

درب های اتوماتیک شیشه ای از درب های پرکاربرد هستند که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین قیمتی که برای آن ها تعیین می شود بسیار حائز اهمیت خواهد بود. عواملی که بر این قیمت تاثیر می گذارند به ساختار و طراحی درب برمی گردد. هر کدام از این عوامل به نوبه خود مهم بوده و تاثیر خود را می گذارند.

دکمه بازگشت به بالا