برگزاری دومین کنگره شهدا در خراسان شمالی سبب ترویج روحیه ایثار در جامعه می شود

برگزاری دومین کنگره شهدا در خراسان شمالی سبب ترویج روحیه ایثار در جامعه می شود

خبر روزانه/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضرورت بستر سازی لازم برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، گفت: برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه ایثار و سلحشوری و امید در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم.

محمدرضاحسین‌نژاد در ستاد دومین کنگره سه هزار شهید استان که ۲۵ آذر ماه برگزار شد، با بیان اینکه همواره باید یاد و راه شهیدان والامقام پاس داشته شود و پیام شهدا منتقل شود، افزود: این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان تبدیل شده و هیچگاه نباید متوقف شود.

وی برپایی کنگره‌های شهدا را حرکتی ارزشمند و امیدآفرین دانست و  توصیه کرد: ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه و تبیین آن بین مردم و به ویژه نسل جوان صورت بگیرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: چنانکه شاهد جلوه های روحیه ایثار و شهادت طلبی در دوران هشت سال دفاع مقدس بودیم، اکنون نیز زنده نگه داشتن و تقویت این روحیه سبب ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی بر بستر سازی برگزاری کنگره شهدا با شور و قوی تر از گذشته تاکید کرد و امیدآفرینی، پیوست اجتماعی و خدمات رسانی، جذب و به کار گیری جوانان به عنوان موتور محرکه کشور، استفاده از ظرفیت رسانه ها و اطلاع رسانی، تولید آثار فاخر فرهنگی و … را از جمله اهداف برگزاری این کنگره ها در استان عنوان کرد.

فرمانده سپاه استان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان در سال ۱۴۰۴، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک اصل مهم و اساسی در جامعه است.

سردار فرجی افزود: آشنایی با فلسفه جهاد در راه خدا، ترویج سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس، ارتباط نسل امروز و نسل دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف این کنگره است.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدا در جهت رشد و تعالی در جامعه‌ اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا