تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حضور موثر بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور

معاون اول رئیس جمهور حضور فعال و فعال بخش خصوصی را یکی از راه های بهبود اقتصاد و تولید کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت به دنبال این است که در کنار سوژه های تولید و صادرات به عنوان ناظر باشد نه مداخله گر.

به گزارش خبر روزانه، دکتر محمد محبر ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک هیئت بازرگانی، معدن، اتاق کشاورزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف بر ضرورت گسترش اختیارات تعاونی ها و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: : دولت از طریق تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با اقتصاددانان بخش خصوصی و رفع موانع به دنبال ایجاد ثروت در جامعه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حضور سازنده و فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی گفت: دیپلماسی اقتصادی یکی از راهکارهای دولت سیزدهم برای افزایش تولید است.

دکتر محبر به عنوان یکی از اهداف مهم اقتصادی، جهت گیری نقدینگی در کشور را در توسعه و رونق تولید و صادرات نام برد و آمادگی خود را برای واگذاری تکمیل محصولات نیمه تمام و نیمه تمام به مردم و بخش خصوصی اعلام کرد. بخش

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرای نادرست سیاست اصل 44 در کشور، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم برخی از رویه های نادرست گذشته در حوزه خصوصی سازی در کشور ادامه یابد.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، نمایندگان اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی، اتاق بازرگانی و تعاون به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در حوزه های مختلف از جمله خصوصی سازی از نظر فعالان اقتصادی در این راستا پرداختند. جهش صادراتی، باز کردن فضا برای بخش خصوصی و تعاونی ها، تامین مالی صنعت و واحدهای بخش صادرات از طریق بازار سرمایه، اجرای سند توسعه بخش تعاون، حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر، مبارزه با فساد و استثمار. وی به امکانات تعاونی ها برای تامین کالاهای اساسی توجه کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا