اجتماعی

تایید ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری برای کودکستانها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تعداد کودکستان‌های فعال استان تهران را حدود ۱۱۰۰ باب اعلام کرد و گفت: ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری کودکستان در بخش ظرفیت‌های مردمی سازمان (یارستان کودکستان) مورد تایید و ابلاغ سازمان برای بهره‌برداری قرار گرفته است.

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با خبر روزانه، با بیان اینکه عنوان «مهدکودک» و «پیش‌دبستانی» به «کودکستان» تغییر پیدا کرده است گفت: در حال حاضر دو نوع کودکستان دوره اول (برای کودکان ۰ تا ۳ سال تمام) و کودکستان دوره دوم (برای کودکان ۴ تا ۶ سال تمام) در تمام کشور فعال است.

وی تعداد کودکستان‌های فعال استان تهران را حدود 1100 باب اعلام کرد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ملاک تعیین شهریه را براساس «آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها» که مبنای آن هزینه تمام شده مؤسس است اعلام کرد و ادامه داد: هزینه تمام شده، کل مجموع هزینه‌هایی است که مؤسس برای «نیروی انسانی استاندارد (بهای تمام‌شده‌ی پرسنلی و بیمه تأمین اجتماعی یا صندوق بیمه اجتماعی به اقتضا)، تأمین مکان و تجهیزات مناسب و استاندارد کودکستان، سرانه استهلاک دارایی‌های قابل استهلاک و سایر هزینه‌های جاری و مصرفی متعارف مطابق قانون مالیات‌های مستقیم» به‌منظور ارائه خدمات تربیتی مورد تأیید سازمان پرداخت می‌کند که لینک آیین‌نامه مذکور در سایت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک B۲n.ir/smttk.۱۵۴ قرار دارد.

همتی‌فر درخصوص کتاب‌های مخصوص کودکستان‌ها گفت: در بخش ظرفیت مردمی سازمان تحت عنوان «یارستان کودکستان»، شرکت‌کنندگان براساس فراخوان‌های سازمان محصولات خود را ارائه می کنند و پس از بررسی و تایید کارشناسان، محصولات مورد تایید به اطلاع کودکستان‌ها و عموم مردم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری کودکستان در بخش ظرفیت‌های مردمی سازمان (یارستان کودکستان) مورد تایید و ابلاغ سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای بهره‌برداری قرار گرفته است عنوان کرد: هم‌اکنون در گام سوم یارستان کودکستان در حال دریافت و بررسی محصولات محتوایی و تربیتی شرکت‌کنندگان در حوزه زیست‌بوم اوان کودکی هستیم و محصولات جدیدی که در این فراخوان ارائه شده‌اند، پس از بررسی‌های کارشناسانه و در صورت تایید سازمان، معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت گفت: هر کودکستان می‌تواند به سایت Www.yarestankoodakestan.ir مراجعه و براساس صلاحدید خود از کتاب‌های مورد تایید سازمان انتخاب کند.

همتی فر در خصوص راه اندازی کودکستان در مترو اظهار کرد: در حدود سال ۹۵ و ۹۶ چنین صحبتی توسط بهزیستی صورت‌گرفته بود اما این سازمان تاکنون چنین رویکردی نداشته است. اما در راستای تسهیل اجرایی‌سازی ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی‌بر راه‌اندازی خدمات کودکستانی در سازمان‌ها و ادارات، در آبان سال گذشته آیین‌نامه‌ای با عنوان «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی» برای دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا