تحویل اراضی ساخت ۱۱۰ هزار واحد نهضت ملی به بنیاد مسکن

قرار است 400 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط صندوق مسکن انقلاب اسلامی ساخته شود که تاکنون 110 هزار واحد آن تامین شده است.

به گزارش خبر روزانه، سهم صندوق مسکن انقلاب اسلامی از طرح 4 میلیونی نهضت ملی مسکن 400 هزار است که به گفته حمیدرضا سورابی، معاون صندوق مسکن صندوق مسکن، 110 هزار واحد زمین حسابرسی و واگذار شده است. به صندوق همچنین حدود 62 هزار متقاضی برای این میزان زمین ارائه کردیم.

سورابی در اوایل اسفندماه به خبر روزانه گفته بود که قرار است اولین پروژه‌ها در کوما توسط بنیاد مسکن در در ژوئن 1401 افتتاح شد.

بر اساس آخرین اظهارات وی، در حال حاضر این طرح برای حدود 60 هزار متقاضی که در مراحل مختلف اجرایی از اخذ مجوز تا اجرای صندوق هستند، شناسایی شده است.

معاون مسکن شهری صندوق مسکن توضیح داد: در تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران منعقد شد، حدود 10 هزار آپارتمان در مناطق شهری با اولویت بافت فرسوده تهران ساخته می شود. و تا ژوئن 7000 واحد دیگر به زمین زده خواهد شد.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا در همه شهرها به جز تهران بر عهده صندوق مسکن است. در شهرهای کوم، کرمانشاه و اصفهان طرح های نهضت ملی مسکن با تامین 400 میلیون تومان در حال اجراست. همچنین اجرای نهضت ملی مسکن در برخی از مراکز استان ها با حداکثر 350 میلیون تومان و در سایر شهرها با حداکثر 300 میلیون تومان از جمله شهرهای زنجان و سیرجان اجرا می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا