تخصیص ردیف اختصاصی به چهار سایت شیلاتی خاویار در رومشکان

خبر روزانه/ لورستون معاون وزیر تعاون، کار و حفاظت اجتماعی از تخصیص صف ویژه در رومشکان برای چهار محل صیادی با ظرفیت 400 تن خاویار خبر داد.

مهدی مسکنی امروز نهم آذرماه در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی شهرستان رامشکان اظهار داشت: پروژه اولویت اول راه روستایی حاشیه سیمرا است که به عنوان راننده آن را دیدیم و باید با یک راه حل آن را حل کنیم. رویکرد جهادی یا قرار دادن آن در بودجه سال آینده

ایجاد تعاونی ها و بنگاه های تعاونی گرایش

وی در ادامه به ایجاد تعاونی ها و شرکت های تعاونی اشاره کرد و افزود: یکی از طرح ها توسعه شیلات در شهرستان رامشکان است که در حال حاضر چهار قطعه صیادی با ظرفیت 400 تن خاویار وجود دارد که در حال حاضر آماده حمایت از این پروژه ها و خط ویژه ای برای آنها در نظر بگیرید.

معاون وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی گفت: از 800 هکتار زمین و کشت زیتون و پسته در حاشیه سیمره که 20 روستا از آن استفاده می کنند تحت عنوان پروژه های بزرگ شهری حمایت می کنیم. آنها را جزو ساختارهای موتوری در نظر بگیرید.

ایجاد بازارچه دام شهری به منظور صادرات دام منطقه ای

مسکنی با اشاره به اینکه شهرستان برای تکمیل چرخه ارزش برنامه های متعددی دارد که یکی از آنها ایجاد بازار دام یا دام شهری برای صادرات دام منطقه است، گفت: این دام شهری می تواند به تامین دام به شهرهای جنوبی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه امکان ساخت پروژه پشم ریسی وجود دارد افزود: هر گوسفند 1.5 تا 2 کیلوگرم پشم دارد با وجود اینکه 130 هزار دام در این شهرستان وجود دارد اما می توان این طرح را ساماندهی کرد تا بتوانیم در این شهرستان نیرو ایجاد کنیم. ..

معاون وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی گفت: می توان با استفاده از دامداران منطقه و دانش تعاونی عشایری شهرستان سمنان طرح تغذیه دام را ایجاد کرد.

ایجاد تولید محصولات کشاورزی و بسته بندی زیتون و انار در شهرستان

مسکنی بر ایجاد کارخانه های فرآوری و بسته بندی زیتون و انار در این شهرستان تاکید کرد و با بیان اینکه هزار و 300 راننده کامیون در این شهرستان فعالیت می کنند، گفت: زمینه ایجاد مجتمع های بوم گردی در شهرستان چخابل را فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: نیاز به تاسیس شرکت تعاونی جمع آوری شیر در رومشکان وجود دارد زیرا قرارداد فروش شیر برای کارخانه پگاه لرستان وجود دارد که امکان آن وجود دارد و پگاه به شیر نیاز دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و حفاظت اجتماعی با کنار گذاشتن تشریفات می تواند برای توسعه عمرانی شهرستان رومشکان تعاونی ایجاد کند، گفت: طبق قانون دولت می تواند حمایت کند و مردم حمایت خود را اعلام می کنند. و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

آنها محرک توسعه و اشتغال مردم هستند

مشکانی در ادامه با بیان اینکه این شهرستان فرهنگ کاری ضعیفی دارد و موتور محرک توسعه و اشتغال مردم هستند نه دولت، گفت: با تورم 40 درصدی وام گرفتن 18 درصد سود محسوب می شود.

این تعاونی با تاکید بر تامین نیازهای پسته کاران و زعفران کاران در قالب تعاونی، با بیان اینکه باید تعاونی های باربر و آب بر در حاشیه رودخانه سیمره ایجاد شود، گفت: باید ده پروژه را تا دهه فجر افتتاح کنیم. برای عید کارهای زیربنایی انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا