تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

خبر روزانه/ هراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در مراقبت سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عینالهی روز پنجشنبه در سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن افزود: این برنامه با محوریت توسعه خدمات در مناطق کم برخوردار با توجه به منابع موجود خواهد بود. .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد دعوت به همکاری و مشارکت در این راستا شد تا برخی از مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق کم برخوردار و محروم را نشانه اهتمام دولت به حل مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی در تلاش است تا در مناطق مختلف کشور عقب نشینی کند. مردم از انقلاب اسلامی با تحریم و فشار بیشتر.

وی گفت: جنگ اقتصادی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی باشد و مسدود کردن مواد غذایی و دارویی فشار بیشتری را بر مردم وارد می‌کند.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود یعنی ارتقای رفاه مردم صورت گرفت. ما از ابتدای قدرت به دنبال رسیدن به اهداف خود به دور از وعده های مردم بوده ایم و تاکنون در این مسیر گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم 50 هزار مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب، 18 هزار بستری، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری و بیش از 700 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم معرفی شده است و در این برنامه اگر از امکانات بهداشتی و درمانی و کادر درمانی معرفی کننده استفاده می شد. تعداد واکسن ها دو سال طول می کشد، امروز کشور ما جزو 10 کشور جهان است که برنامه های واکسیناسیون را اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان یکی از فرصت های مهم شهرستان بردسکن است، تصریح کرد: استفاده از امکانات موجود و همچنین استفاده از تله مدیسین برای گسترش خدمات ضروری است.

عین اللهی گفت: تاکید رئیس جمهور بر تکمیل تولیدات نیمه تمام است. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بیش از 70 درصد در کشور در حال اجراست، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما متناسب با نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی استفاده کرد. این را اجرا کنید پروژه

معاون درمان دانشگاه مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بردسکن اولین شهرستان از نظر تعداد متخصص توزیع شده در سال جاری است، گفت: امسال متخصصان بیشتری به شهرهای دور از شهر مقدس اعزام شدند. مشهد. جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر ضمن گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بادی با اشاره به رهاسازی دستگاه سی تی و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت مصوب است که پس از اعتبار سنجی دو تخت ویژه دیگر نیز به آنها اختصاص می یابد.

بردسکن از امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان محروم است

بردسکن فرماندار در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان در جلسه هیئت حاکمه خاطرنشان کرد: تمامی نیازهای شهرستان طبقه بندی و به صورت مکتوب ابلاغ شده است. به رئیس جمهور متأسفانه تنها بیمارستان این شهرستان 40 سال است که فاقد تجهیزات و امکانات لازم در زمینه بهداشت و درمان است.

علی دهگان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است بنابراین این پروژه باید جزو پروژه های دارای کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی بیمارستان و تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: تناسب ندارند و هر از چند گاهی شاهد سکته قلبی در این بیمارستان هستیم. شهر.” .

فرماندار بردسکن با بیان اینکه پروژه باند دوم جاده بردسکن به هلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از اجرای آن می گذرد، به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمام اقدامات بعدی راکد مانده است، گفت: در حال حاضر پروژه ای که در این راستا انجام شده است. هنوز به نتیجه نرسیده اند.

دهگان زاده گفت: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و بردسکن به انابدا و داروه که یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بردسکن است فاقد امنیت لازم و فاقد شانه و همچنین تعریض و جدول گذاری است. این محورها نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده وجود دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت بیمارستان تامین اجتماعی گرفته شد، اما کار خاصی روی این تسهیلات انجام نشد، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از نیازهای اصلی است. . حوزه.

وی توقف چاه های موتوری کشاورزی، ساخت سانحه هوایی، احداث شهرک صنعتی در سایت انابد و احداث انبار نجات در روستای داروه بر روی گسل معروف دارو و درخواست وجوه بلاعوض و بلاعوض در مسکن و خدمات عمومی را تعیین کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا