ترانزیت و تجارت ایران و افغانستان متحول می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هدف ایران ترانزیت سالانه 50 میلیون تن بار در سال است ، گفت: راه آهن هف هرات فرصت خوبی را برای تجار ایرانی و افغانی فراهم کرده است.

به گزارش خبر روزانه ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ، یازدهم دسامبر ، در مراسم افتتاح راه آهن هف هرات گفت: “امروز ما یک تعامل بی نظیر و همکاری هماهنگ بین ایران و افغانستان داریم و افغانستان را عملیاتی و عملیاتی می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که شعار “دو ملت – یک فرهنگ ، یک تاریخ” یک شعار زیبا و ماندگار است که در این زمینه کمک می کند تا ما همیشه بتوانیم روابط دوستی و همکاری بین دو ملت را گسترش دهیم. کرد: قرار بود پروژه 225 کیلومتری راه آهن هف هرات که 140 کیلومتر از آن را داشتیم ، اجرا شود که امروز به دستور روسای جمهور ایران و افغانستان افتتاح شد. برای 85 کیلومتر باقیمانده ما در تلاشیم تا ارتباط کاملی از این خط را با همکاری های دیگر بدست آوریم.

یکی از اعضای کابینه وزیران دولت دوازدهم افزود: “این خط ریلی قادر به حمل 6 میلیون تن بار در سال و یک میلیون مسافر در سال به شهرک دوم افغانستان است و امروز با استقرار این خط ، سهم زیادی از ترانزیت برای افغانستان کشور ، تجارت و ایران را فراهم کنید.

اسلامی توضیح داد: امسال بیش از 10 میلیون تن محموله ترانزیتی بین دو کشور ، کشورهای منطقه و بنادر جنوبی و شمالی و همچنین کریدورهای شرق غربی و شمالی جنوبی مبادله شد. هدف دستیابی به 50 میلیون تن بار در سال برای ترانزیت است که در دستور کار است و بنابراین سهم قابل توجهی در افغانستان ، از طریق افغانستان و بالعکس به مناطق مختلف جهان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امروز این خط ریلی به دستور روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به تعویق افتاد ، شاهد استقبال مستقیم و بی نظیر افغانستان است. در طول این مسیر ، محموله های ترانزیتی به اروپا منتقل می شود و امروز می توانیم سهم بیشتری در گسترش تجارت ریلی بین دو کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا