بین الملل

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

هزاران نفر در نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش خبر روزانه، هزاران نفر شنبه در شهر نیامی، پایتخت نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از شمال این کشور شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که ماه میلادی گذشته مقامات نظامی نیجر توافق همکاری با واشنگتن را لغو کردند.

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

طبق گزارش الجزیره، جمعیت‌های حامی نظامی که از طریق کودتا علیه محمد بازوم در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به قدرت رسید و سازمان‌های اسلامی محلی خواهان این تظاهرات شده بودند.

این تظاهرات شبیه تظاهرات ضد پاریس در سال میلادی گذشته بود که منجر به عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این کشور شد.

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

تعدادی از دانشجویان در این تظاهرات شرکت کردند و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

بعد از اخراج ارتش فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۳، نظام نیجر در ماه مارس توافق همکاری نظامی با آمریکا را غیرقانونی خواند و آن را لغو کرد.

مقامات نیجر در آن زمان اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را درباره عقب نشینی نیروهایش ارائه خواهد کرد. آمریکا از این اظهارات ناخرسند بود و اعلام کرد با مقامات انتقالی نیجر تماس گرفته و از آن‌ها توضیح خواسته است.

حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در نیجر هستند که در جنگ علیه تروریست‌ها در منطقه ساحل شرکت می‌کنند.

در مقابل ۱۰۰ مربی نظامی روسی وارد نیامی شدند و نیجر نخستین سری از تجهیزات نظامی روسیه را به عنوان همکاری امنیتی جدید با مسکو دریافت کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا