تعیین تکلیف زمین‌های تصرفی دولتی در لرستان

خبر روزانه/ لورستون مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان جزئیات صدور سند ساختمان های احداث شده در اراضی دولتی را اعلام کرد.

وحید کرم الهی امروز ۲۲ آذر در جمع خبرنگاران گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است این اراضی را در خصوص اراضی دولتی و تصرفی که در سال های گذشته توسط مردم ساخته شده به متصرفان و بهره برداران واگذار کند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر افرادی که اقدام به خرید، فروش و ساخت زمین های دولتی در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای در برخی از مناطق شهر کرده اند، افزود: این املاک توسط افراد مختلف به صورت مسکونی یا تجاری اما بدون سند رسمی ساخته شده است. . وجود دارد

کرم الهی گفت: آیین نامه این اقدام ابلاغ و پس از ورود به مرحله عملیاتی، قراردادی با شرکت عمران مسکن سازان واقع در خیابان شریعتی هرم آباد منعقد شد تا از ازدحام متقاضیان اداره کل راه و شهرسازی جلوگیری شود. تا خواسته های مردم را با سرعت و تمرکز بیشتری برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه مشتریان سایر مناطق منطقه باید با ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها تماس بگیرند، افزود: بر این اساس قیمت زمین برای شهروندانی که تا سال 1393 در زمین دولتی مسکن ساخته اند بر اساس منطقه ای محاسبه می شود. نرخ.

کرم الهی گفت: همچنین نرخ خرید زمین برای افرادی که از اول فرودین 1393 در زمین دولتی خانه مسکونی ساخته اند با قیمت کارشناسی محاسبه و پس از آن سند مالکیت صادر می شود.

وی ادامه داد: ضوابط تعیین زمان ایجاد عکس های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان فضایی نیروهای مسلح توسط کارشناسان رسمی دستگاه قضایی تعیین می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه قیمت زمین در حال ساخت ربطی به زمان و سال ساخت ندارد و بر اساس قیمت کارشناسی محاسبه می شود، افزود: افرادی که در حال حاضر مالک زمین های دولتی بدون ساخت هستند. موضوع آنها نمی توانند، زیرا ملک متعلق به دولت است و هرگونه ساخت و ساز ممنوع است.

کرم الهی افزود: هنوز سهمیه یا هدف گذاری مشخصی برای استان ها در نظر گرفته نشده است اما افراد می توانند در این مرحله وارد تقسیمات خود شوند تا آمارگیری نهایی انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا