توسعه اشتغال کارفرمایی در آذربایجان غربی در اولویت قرار گیرد

خبر روزانه/آذربایجان غربی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال کارفرمایی نسبت به خوداشتغالی در آذربایجان غربی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبر روزانه، محمود کریمی بیرانوند ۲۹ شهریور در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه توسعه اشتغال کارفرمایی در استان در اولویت قرار گیرد، افزود: ضروری است اشتغال ایجاد شده نیمی کارفرمایی و نیمی خود اشتغالی باشد که در این راستا بهزیستی و کمیته امداد باید در حوزه ایجاد اشتغال کارفرمایی فعال عمل کنند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از نظر نرخ بیکاری اشتغال، نرخ تعدیل کارگران و میزان تعهد استان به ایجاد اشتغال، حال و روز بازار کار در آذربایجان غربی بهبود یافته است که امید است تقویت شود.

کریمی با اشاره به راه اندازی کسب و کار مشاغل خانگی در آذربایجان غربی نیز گفت: سهم استان در این بخش پایین بوده و ضروری است افزایش یابد.

وی یکی از دلایل بیکاری را بی انگیزگی فارغ التحصیلان دانست و گفت: در این راستا دستگاه‌ها مکلف به شناسایی فارغ التحصیلان بیکار شوند.

معاون اشتغال وزیر کار گفت: از اول مهرماه نظارت حضوری در کشور آغاز می‌شود و در کارگروه اشتغال استان نیز بخش‌های نظارت حضوری فعال خواهند داشت.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا