اقتصادی

جزئیاتی از پروژه خط‌ریلی شلمچه-بصره

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت حمل و نقل عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروژه خط‌ریلی شلمچه-بصره از چهار ایستگاه می‌گذرد و مسیر آن ۳۶ کیلومتر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بخشی از این بیانیه آمده است که خط ریلی ایران و عراق تنها برای انتقال مسافران است، زیرا سالانه ۳ میلیون مسافر ایرانی به عراق می‌آیند.

وزارت حمل و نقل عراق همچنین اعلام کرد که این پروژه در راستای خدمت به مسافران دو کشور که سفر‌های زیارتی، سیاحتی و درمانی انجام می‌دهند.

به گزارش خبر روزانه، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه – بصره گفت: سعی می‌کنیم تا دو سال آینده این پروژه را به سرانجام برسانیم.

مهرداد بذرپاش روز شنبه (۱۱ شهریورماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه – بصره اظهار کرد: سعی می‌کنیم ظرف مدت یک و نیم تا دو سال این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 وی افزود: همچنین توافقی با کشور سوریه انجام شده است تا بتوانیم از طریق ریلی با کشور سوریه نیز در ارتباط باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از توافقات امروز و در زمینه توسعه روابط، یک پیمان سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 روز گذشته (شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق، عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه – بصره آغاز شد.

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا