جزئیات حمایت بهزیستی از کارفرمایان حامی مددجویان/ از تسهیلات ارزان‌قیمت تا پرداخت حق بیمه مددجو

جزئیات حمایت بهزیستی از کارفرمایان حامی مددجویان/ از تسهیلات ارزان‌قیمت تا پرداخت حق بیمه مددجو

خبر روزانه/ گالستون معاون اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن تامین اجتماعی گلستان جزئیات حمایت اجتماعی از کارفرمایان حامی مددجویان تحت پوشش این سازمان را تشریح کرد.

علیرضا طاهری زاده امروز چهارشنبه 18 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال افتاد که یکی از نکات مثبت زوواز 18 بود که به همراه نفر بعدی 11 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در قالب کارفرمایان و خوداشتغالی از بهزیستی استان گلستان اعطا شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی، استان گلستان از نظر صحت اشتغال در رتبه سوم قرار دارد، گفت: در تبصره 16 حدود 60 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و 1700 مدعی تامین اجتماعی به کار گرفته شده اند که این میزان است. 152 درصد تعهد استان است و امیدوارم تا پایان سال بهره وری اشتغال در این بخش افزایش یابد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن تامین اجتماعی گلستان تاکید کرد: با توجه به اهمیت اشتغال برای جامعه تحت پوشش کمک های اجتماعی، مشوق ها و کارفرمایانی که بخواهند داوطلبان مددکاری اجتماعی را به جای خود استخدام کنند، در نظر گرفته شده است. 18 تا بهزیستی از 350 تا 400 میلیون تومان از اسکان ارزان بهره مند می شود که این مبلغ بر اساس تبصره 16 ارائه خدمات به ازای هر نفر 150 میلیون تومان است.

طاهری زاده با بیان اینکه تامین اجتماعی علاوه بر تامین مسکن، حمایت دیگری به نام استحقاق از کارافتادگی را نیز برای کارفرمایان فراهم می کند، تصریح کرد: ما متوجه هستیم که جامعه هدف ما ممکن است به دلیل – به دلیل وجود آن، نتواند به اندازه نیروی کار عادی خدمات ارائه دهد. از این رو بخشی از حقوق ماهانه مددجو به کارفرما پرداخت می شود که برای معلولان خفیف تا 30 درصد، برای معلولان متوسط ​​تا 40 درصد و برای معلولان شدید تا 50 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: معلولان شاغل در کارفرما تا 30 سال حق بیمه تامین اجتماعی کارفرما را پرداخت می کنند و این نیز برای سایر اقشار مانند زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته تا هفت سال است و برای این امر اصرار داریم. به مبلغ 30 سال، بیایید تحویل دهیم

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل تامین اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در سال 1400 حدود 100 نفر از متقاضیان بهزیستی گلستانی از محل تبصره 18 مشغول به کار شدند، گفت: تخصیصات مربوط به تبصره 18 امسال تخصیص داده نشد. ، در حال حاضر حدود 250 نفر متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 18 هستند که ترجیح می دهیم فرآیند استخدام این افراد از طریق کارخانه ها و شرکت های خصوصی انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا