حذف ۱۹ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا مهرماه امسال

خبر روزانه/ خوزستان به گفته مدیرکل ودکانال خوزستان، تا پایان شهریور-ابتدای مهرماه، 19 نقطه از 24 نقطه ورود فاضلاب به رودخانه کارون حذف می شود.

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم رسمی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که امروز 25 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز یکی از آرزوهای دیرینه زیست محیطی منطقه بود که خوشبختانه به بهره برداری رسید. امروز.

به گزارش خبر روزانه، وی افزود: این پالایشگاه از سال 1387 منعقد شده و در سال 1388 پس از انتخاب پیمانکار که کنسرسیوم کویتی-ایرانی بود شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت آب و کانال خوزستان گفت: قرارداد این پروژه 13 میلیون یورو به اضافه 36 میلیارد تومان بوده که اکنون بالغ بر 450 میلیارد تومان است و اگر قرار بود در شرایط فعلی امضا شود مبلغی معادل آن هزینه می شود. هزار میلیارد تومان .

کرمی نژاد گفت: تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و منحصر به فرد است. ظرفیت این تصفیه خانه 112 هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب در روز و برای جمعیت 522 هزار نفری است.

وی افزود: این تصفیه خانه در سال 1393 ساخته شد اما به دلایل مختلف وارد زنجیره عملیاتی نشد و پس از این رهاسازی خط پروژه به سرقت رفت.

سال گذشته به درخواست دولت سیزدهم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز و خوزستان انجام داد، سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

کرمی نژاد گفت: این پالایشگاه از نظر کیفیت در ایران و جهان بی نظیر است و از امروز به طور رسمی به بهره برداری رسیده است.

کرمی نژاد درباره آخرین وضعیت تصفیه خانه غرب اهواز نیز گفت: این تصفیه خانه با بودجه خارجی در حال ساخت است و 36 میلیون یورو هزینه دارد. در بحث وام دهی مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان برطرف شد.

وی افزود: خوشبختانه پیمانکار این پروژه در حال کار است و اعتبارات لازم به وی اختصاص یافته است. ظرفیت پالایشگاه غرب اهواز حدود 200 هزار متر مکعب در روز است.

کرمی نژاد گفت: برای فاضلاب در مناطقی مانند گلدشت، ملاشی، سلیم آباد، کوچه گردشگری، کروشات و … نیز در حال خرید زمین و ساخت تصفیه خانه فاضلاب در منطقه گلدشت هستیم که با ساخت این تصفیه خانه و تکمیل شدن آن. از این سه تصفیه خانه فاضلاب خانه بیشتر فاضلاب را به رودخانه کارون تخلیه نمی کند.

وی ادامه داد: با تلاش های طولانی مدت تا پایان شهریور-ابتدای مهرماه، 19 نقطه از 24 نقطه فاضلاب رودخانه کارون حذف می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا