حساب‌وکتاب نوسان قیمت “ارزهای دیجیتال”

چندین سال است که ، ارزهای دیجیتالی شروع به همکاری جدی در چشم انداز اقتصادی جهانی می کنند و در زمینه تجارت باز هم اندک است. اما آیا این ارزها بدون مشکل نیستند و نوسانات قیمت آنها ناشی از انگیزه های سوداگرانه نیست؟ محققان کشور در یک مطالعه به این سوال پاسخ داده اند.

به گزارش خبر روزانه ، مدل سازی و تحلیل رفتار قیمت ها در بازارهای مالی در دنیای امروز بسیار مهم است. اقتصاد جدید دیجیتال بازارهایی را ایجاد کرده است که در آن پیش بینی های ناپایداری پیچیده تر از بازارهای سنتی است. ارز دیجیتال یا cryptocurrency ، که به آن ارز دیجیتال نیز گفته می شود ، مفهومی است که کمتر از یک دهه از زمان آغاز فعالیت خود در بازارهای مالی می گذرد. اولین ارز دیجیتالی جهان ، بیت کوین ، در سال 2009 توسط یک شخص ناشناخته یا گروهی به نام Sakushi Nakamoto آغاز شد. طی یک دهه گذشته ، پس از بیت کوین ، انواع ارزهای دیجیتالی به بازار عرضه شد و بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان سرمایه گذاری خود را در این زمینه نوظهور و استارتاپ های مرتبط انجام داده اند.

با پیشرفت ارزهای دیجیتال و ورود ارزهای مجازی به بازار ، قیمت ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است. به طور سنتی ، خیلی بیشتر شده است. به همین دلیل ، فرصت های پیش رو در ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاران را ترغیب به ورود به بازار کرده و با جذب نقدینگی بیشتر ، بازار را پویاتر و سودآورتر برای سرمایه گذاران کرده است. با این حال ، این پدیده مانند هر عامل اقتصادی دیگر دارای فراز و نشیب های خود است که تشخیص صحیح و پیش بینی آن می تواند منجر به امنیت بیشتر سرمایه گذاری در این زمینه شود.

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران تحقیقاتی را انجام دادند که در آن شاخص قیمت برخی ارزهای دیجیتال متداول بررسی شد که آیا این قیمت ها حافظه طولانی مدت دارند یا خیر.

در این مطالعه از روش کتابخانه ای برای جمع آوری داده ها استفاده شده است و نمونه انتخاب شده شامل ارزهای دیجیتالی است که میانگین قیمت آن در طی 1 سپتامبر 2015 تا اول سپتامبر 2018 پایین تر یا مساوی با 1 دلار بوده است.

این مطالعه که در ژورنال مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار منتشر شده است ، نشان داد که حافظه بلند مدت در ارزهای دیجی کوین ، داگی کوین ، عمرو وین ، بیت شیر ​​، میدزف کوین ، ایکسایام ، ردی کوین ، آنتونی ، وورژ و ریپل اثبات شده است. . اما سه ارز ، بیت کوین ، روانکوئین و استارل حافظه طولانی مدت ندارند ، بنابراین می توان آنها را به همان میزان کارآمد در بازار عرضه کرد.

به گفته حسین صفارزاده ، محقق گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی تهران و همکارش ، “مفهوم حافظه بلند مدت نشان می دهد که تأثیرات و وقایع روی سری زمانی تأثیر می گذارد و می تواند تأثیر بگذارد. در این سریال مدت زمان طولانی است.در حقیقت ، مفهوم حافظه بلند مدت برای پیش بینی و توضیح ویژگی سریال از پایه آماری گرفته شده است.

وی ادامه داد: نتایج این مطالعه نشان می دهد که مفهوم حافظه بلند مدت در ارزهای DigiQueen ، داگی کوین و Amerkin و همچنین ارزهای بیت شیر ​​، معیدز کوین ، XIam و Reddy Quinn ، NTY ، Wareg و گفت: ” وی گفت: رفتار قیمت در این نوع ارزها تابعی از گذشته است و انگیزه معاملات سوداگرانه در این ارزها حاکم است.

بر این اساس ، ارزهای ذکر شده در بالا نه تنها از یک مرحله تصادفی پیروی نمی کنند و سری زمانی آنها پایدار و پایدار است ، بلکه از حافظه بلند مدت نیز برخوردار هستند.

صفارزاده و همکارش گفت: از طرف دیگر تحقیقات ما نشان می دهد که هیچ حافظه بلند مدت در سه ارز بایت کوین ، سای کوین و ستار وجود ندارد و بنابراین این ارزها جزو کالاهای بازار کارآمد هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا