حساسیت دولت در پرداخت تسهیلات برای کنترل افزایش نقدینگی است

خبر روزانه/گیلان وزیر اقتصاد درباره سود بانکی خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات تنگنا داریم و در این زمینه دولت حساسیت بیشتری دارد زیرا به دنبال کنترل افزایش نقدینگی است.

سید احسان خاندوزی در دیدار با استاندار گیلان بیشترین نارضایتی و گلایه مردم را در حوزه مالیاتی، بانکی و گمرکی دانست و گفت: دولت در تلاش است تا این نگرانی را کاهش دهد و این مشکلات برطرف شود. به زودی حل شد

وی با تاکید بر تسریع در اجرای توافقنامه سفرهای کاری رئیس جمهور تصریح کرد: مجوزهای رئیس جمهور برای سفرهای کاری باید اجرایی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اقدامات خوبی در گیلان انجام شده، اقدامات خوبی آغاز شده، آخرین گام ها باقی مانده است، اما در خصوص ابلاغ بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور، بانک های استان هنوز ظرفیت لازم را ندارند و منتظر اطلاع رسانی هستند. فضا را اشغال کرده و می توانند از آن استفاده کنند.

خاندوزی در خصوص خدمات بانکی خاطرنشان کرد: در پرداخت خدمات با تنگناهایی مواجه هستیم و دولت در این بخش حساسیت بیشتری دارد زیرا تلاش می کند افزایش نقدینگی را کنترل کند.

وی با احساس اینکه بانک ها در زمینه تسهیلات به ویژه در حوزه اشتغال و تولید به تعهدات خود عمل می کنند، گفت: اگر مدیران منطقه نسبت به اقدامات و تخلفات بانک ها بی توجهی کنند باید جدی گرفته شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با تشریح روند توسعه اقتصادی استان، اقدامات انجام شده در گیلان را در جهت رونق اقتصادی برشمرد و افزود: اقتصاد داخلی در توسعه پایدار نقش اساسی دارد.

وی صدور 128 مجوز سرمایه گذاری و شناسایی 256 حوزه سرمایه گذاری در گیلان بر اساس فرصت های موجود در نقاط مختلف استان را گامی در راستای رونق سرمایه گذاری خواند و گفت: این مهم برای اولین بار در گیلان محقق شد.

استاندار گیلان تولید تولید و تبدیل وضعیت واحدهای راکد و نیمه فعال به واحدهای فعال را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و یادآور شد: با راه اندازی واحدهای راکد تعداد قابل توجهی از تعهدات اشتغال استان در دولت سیزدهم محقق می شود.

عباسی با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها بر تمرکز وام در تهران گفت: بانک ها باید به تامین و توزیع عادلانه وام و وجوه و همکاری بهتر با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران توجه کنند.

وی با توجه به فرصت ها و ظرفیت های صنعت و معدن و همچنین توسعه فضای کسب و کار در گیلان گفت: شرایط مناسب در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در گیلان با تقویت اقتصاد دریایی ، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی وجود دارد که نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

استاندار گیلان از وزیر اقتصاد خواست با توجه به مشکلات حوزه تولید و اقتصاد استان، جلسه عملیاتی با حضور وی، نمایندگان شورای اسلامی و متولیان پرونده در تهران تشکیل و موافقت‌های لازم را صادر کند. دستورات برای تسهیل فرآیند اجرا.

وی همچنین تصریح کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال معرفی کردند، همفکری و همدلی خوبی بین مسئولان استانی برای رسیدگی به مشکلات مردم از جمله تولید و اشتغال وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا