اقتصادی

حسینی خواستار تسریع پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری شد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تعلل در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری و تسهیلات مرتبط با اشتغال زایی از سوی بانک ها انتقاد کرد.

به گزارش خبر روزانه، سید البرز حسینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، بیان کرد: اخیرا وام ازدواج، فرزندآوری، منابع تبصره ۱۶ مشاغل و اشتغال زایی معطل مانده و یا با سرعت کمی پرداخت می شود.

از سوی دیگر مبالغ خرید تضمینی گندم از سوی دولت باید پرداخت شود. در ماه های اخیر که محصولات برداشت می شود کشاورزان به وام ها نیازمند بوده و اکثرا به صورت نسیه کار می کنند لذا برای حل مشکلات مالی آنها مبالغ مربوطه باید پرداخت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: قطعی برق چاه های کشاورزی به ویژه در رابطه با کشاورزان آبی کار که به مدت ۱۰ الی ۲۰ روز به آب نیازمند هستند بسیار مشکل آفرین است.

مجتبی ذوالنوری که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر وی، بیان کرد: متاسفانه وام های تبصره ۱۶، وام های خرد، فرزندآوری، ودیعه مسکن و وام های مرتبط با قانون جمعیت اجرایی نشده و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می کنند. بانک ها مردم را اسیر کرده اند و هنگام مراجعه متقاضیان بانک ها مدعی می شوند سهمیه شان به اتمام رسیده است؛ در حالی که این قانون مجلس بوده و بانک ها باید درست عمل کنند. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید منابع تسهیلات را مشخص کرده و گزارش آن را نیز به مجلس ارائه کنند و موجب سرگردانی مردم نشوند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز باید به این موضوع ورود کرده و آن را بررسی کند تا اگر دستگاه ها و بانک ها به وظیفه خود عمل نمی کنند به عنوان ترک فعل با آنها برخورد شود. قطعی برق به صنعت خسارت وارد می کند، بسیاری از کارخانه ها هنگام قطعی برق با مشکل مواجه می شوند، به عنوان مثال کارخانه چینی سازی در صورت قطعی برق میلیون ها تومان ضرر می کند؛ لذا وزارت نیرو باید زمانبندی مشخصی برای قطعی برق داشته باشد تا تولیدکنندگان تکلیف خودشان را بدانند و نیز از خسارت های احتمالی پیشگیری شود. این موارد باید پیگیری شده تا به مجلس گزارش داده شود.
انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا