حفاظ پنجره دوجداره متحرک چگونه است؟

حفاظ پنجره سیار یکی از پرکاربردترین نرده های محافظ در طراحی ساختمان می باشد. حفاظ های سیار پنجره و مدل های مختلف مانند حفاظ های متحرک کشویی بر روی پنجره های بیرونی خانه نصب می شود. حفاظ پنجره مدرن به دلیل مزایایی که نسبت به حفاظ پنجره آهنی دارد (مانند استفاده راحت و امنیت خوب) طرفداران زیادی دارد. افرادی که به حفاظ های مدرن و حفاظ های ساده و شیک علاقه دارند نیز جذب انواع حفاظ های متحرک می شوند. اما آیا محافظ پنجره های کشویی موبایل بهتر از مدل های قبلی است؟ آیا قیمت حفاظ پنجره موبایل مناسب است؟

حفاظ پنجره آهنی یا کشویی؟

قبل از بررسی قیمت مانع پنجره متحرک، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مانع بیندازیم. حفاظ پنجره آهنی در دو مدل وجود دارد:

حفاظ پنجره ثابت

حفاظ پنجره متحرک

حفاظ های ثابت پنجره همانطور که از نامشان پیداست قابل جابجایی نیستند و به بدنه ساختمان یا قاب پنجره متصل می شوند. قبل از حفاظ پنجره متحرک، حفاظ پنجره ثابت در انواع منازل مسکونی، اداری، تجاری و غیره کاربرد فراوانی داشت. استحکام و امنیت حفاظ پنجره همچنان بسیار مطلوب است.

محافظ پنجره متحرک مدل مدرن و جذاب تری نسبت به استیل می باشد. بسیاری از ساختمان های لوکس حفاظ های متحرک مختلفی را به عنوان حفاظ پنجره مدرن تعبیه کرده اند که یک حفاظ پنجره ساده و شیک است. یکی از مهم ترین مزیت های محافظ پنجره های پاپ آپ قابلیت باز شدن آنهاست. در ادامه با انواع حفاظ پنجره مدرن آشنا می شویم.

انواع حفاظ پنجره متحرک

مدل های مدرن شیشه جلو مانند شیشه های متحرک چوبی، شیشه های جلو باز و شیشه های جلو تاشو قابلیت باز و بسته شدن دارند. برخلاف مدل‌های ثابتی که احساس می‌کنند در دام افتاده‌اند، می‌توانید صفحه‌های پاپ‌آپ را در سراسر خانه باز بگذارید. جدیدترین مدل های حفاظ پنجره متحرک در زیر ارائه شده است.

1. محافظ پنجره کشویی متحرک

شیشه های متحرک به عنوان حفاظ آکاردئونی یا مسیر نیز شناخته می شوند. حفاظ پنجره کشویی متحرک نیز یک حفاظ پنجره پاپ آپ است. یک ریل مخصوص پشت حفاظ تعبیه شده است که جهت حرکت آن را در هنگام نصب حفاظ پنجره کشویی متحرک تعیین می کند. یک روکش پنجره کشویی متحرک روی این ریل جابجا شده است. مطمئنم، وقتی در خانه هستید می توانید درب کشویی متحرک را تا کنید و از منظره لذت ببرید.

حفاظ پنجره کشویی به گونه ای ساخته شده است که می توان آن را تا کرد. معمولا حفاظ پنجره کشویی کشویی به عنوان حفاظ پنجره مدرن برای پنجره های ساختمان ها استفاده نمی شود، بلکه اغلب بر روی سطوح وسیع درب ورودی محل های مسکونی نصب می شود. البته نمونه هایی از میله های پنجره متحرک کشویی را نیز در بسیاری از ساختمان ها و مغازه ها مشاهده کرده اید. قیمت حفاظ پنجره متحرک نیز برای این مدل ها بسیار مناسب است.

2. حفاظ پنجره متحرک چوبی

کرکره های چوبی نوعی کرکره باهامایی یا برمودا هستند (کرکره های باهامایی نیز از وینیل یا فلز ساخته می شوند). حفاظ پنجره متحرک چوبی در قسمت بیرونی پنجره تعبیه شده و محافظ خوبی در برابر بادهای شدید و طوفان می باشد. پنجره کشویی چوبی هنگام باز شدن در لبه بالایی بسته می ماند و از پایین به بالا باز می شود تا در باز شود.

حفاظ پنجره متحرک از چوب در برابر رطوبت و آتش بسیار مقاوم است و به راحتی پوسیده و ترک نمی خورد. با اینکه حفاظ های قابل حمل ساخته شده از چوب، حفاظ های پنجره مدرن هستند، اما به سرعت گرد و غبار را جذب می کنند و هزینه کرکره های قابل حمل برای آنها بسیار بالاست.

3. مدل محافظ پنجره دوجداره

مدل محافظ پنجره دوجداره علاوه بر حفاظ پنجره کشویی متحرک و حفاظ پنجره چوبی قابل جابجایی یکی از محبوب ترین مدل های حفاظ پنجره متحرک است. مدل های حفاظ پنجره دوجداره در مواد مختلفی تولید و به فروش می رسد. به همین دلیل مدل حفاظ پنجره دوجداره می تواند یک حفاظ ساده و شیک برای انواع نما باشد.

مدل‌های حفاظ پنجره دوجداره به روش‌های مختلفی از جمله آکاردئونی، نرده، نورد و غیره طراحی می‌شوند. مدل حفاظ پنجره دوجداره جدا از افزایش زیبایی، عملکردهای حفاظ پنجره مدرن (جلوگیری از سقوط، سرقت و غیره) را نیز به خوبی انجام می دهد. همچنین عایق خوبی برای انرژی و آلودگی صوتی است.

4. محافظ پنجره متحرک با لولا

حفاظ پنجره لولایی نیز نقش موثری در امنیت ساختمان دارد، مانند حفاظ پنجره کشویی کشویی. حفاظ پنجره لولایی پرده را به قاب پنجره متصل می کند. معمولاً از داخل اتاق نصب می شود، بنابراین این سایه بان متحرک از داخل یک سایه بان پنجره است.

مکانیزم باز شدن این محافظ پنجره کشویی شبیه پنجره های سنتی است. قیمت حفاظ پنجره های لولایی نیز بسیار مناسب است.

5. شبکه محافظ پنجره متحرک

حفاظ های پنجره متحرک مشبک و قاب های چوبی متحرک (باهاما) و سایر گزینه ها نیز بسیار ایمن هستند. با این حال، سایه باعث کاهش نور خانه شما می شود. نوع مشبکی که پنجره را به حرکت در می آورد از ورود نور طبیعی به داخل جلوگیری می کند.

البته در صورت تمایل نصابان مدرن حفاظ پنجره می توانند آن را به گونه ای نصب کنند که نور بیشتری به داخل هدایت شود.

ایمنی حفاظ های پنجره متحرک

همانطور که می بینید با قیمت مناسب حفاظ های متحرک، هر نوع حفاظ پنجره متحرک می تواند یک حفاظ پنجره مدرن باشد و ایمنی را تضمین کند. امنیت پنجره های مدرن با دو عامل تعیین می شود:

1. تعداد نرده های پنجره

در مورد حفاظ های کشویی و یا مدل های آکاردئونی (که گفتیم برای درب و پنجره های بزرگ مناسب هستند) تعداد نرده ها نقش مهمی در سطح امنیت دارد. ریل های پنجره های متحرک کشویی در هنگام بسته شدن متراکم و فشرده هستند و حتی نمی توانند از روی ریل عبور کنند.

2. محافظ پاپ آپ را قفل کنید

پس از بستن حفاظ پنجره ضد سرقت باید قفل شود. انواع حفاظ های ضد سرقت به طور کلی دارای دو نوع قفل توکار و روکار هستند. این قفل ها از داخل ساختمان بسته می شوند و از بیرون باز نمی شوند.

قیمت حفاظ پنجره موبایل

قیمت حفاظ پنجره جمع شونده با توجه به عوامل مختلفی از جمله جنس مورد استفاده، مدل حفاظ پنجره جمع شونده، اندازه آن، تعداد نرده ها و … تعیین می شود. به عنوان مثال، قیمت محافظ کرکره ای برای مدل باهاما معمولاً بالاتر از قیمت محافظ کرکره ای است.

منبع: https://upvcmaster.com

دکمه بازگشت به بالا