عمومی

دامنه فعالیت برای فعالان و موسسات قرآنی نباید تنگ شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

معصومه دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین گفت: پس از گذران دوره تربیت مربی قرآنی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، خانه قرآن و عترت معراج را راه اندازی کردم.

مدیر خانه قرآن و عترت معراج استان قم بیان کرد: دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم را هم طی کرده ام و در حدود ۱۷ سال در حوزه آموزش قرآن کریم مشغول به فعالیت هستم.

دهقان گفت: کودکان بین گروه سنی ۴ تا ۶ سال مخاطبان ما هستند و در دوره‌های مختلف روخوانی، روان خوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش در مرکز خانه قرآن و عترت به صورت حضوری است، افزود: ۴ مربی قرآنی در این مرکز با ما همکاری دارند و مربیان ما در رشته حفظ، اولویت را با سوره‌های کوتاه قرار می‌دهند چرا که حفظ این سوره‌ها آسان‌تر است و موجب انگیزه برای ادامه مسیر حفظ قرآن خواهد شد.

مدیر خانه قرآن و عترت معراج استان قم افزود: بازی، کاردستی، برپایی مسابقات و جشن به مناسب‌های مختلف دینی و ملی و همچنین اردوهای درون شهری نیز برای قرآن آموزان در نظر گرفته می‌شود که این مجموعه اقدامات، موجب تقویت انگیزه کودکان و نوجوانان برای آموزش و حفظ قرآن می‌شود.

دهقان عنوان کرد: موضوعی که اخیر برای مراکز و مؤسسات قرآنی دغدغه شده، آن است که علاوه بر دریافت مجوز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم باید مجوزی از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای امر تعلیم و تربیت نیز دریافت شود که از مسؤولین انتظار می‌رود دامنه فعالیت برای فعالان قرآنی را تنگ نکنند و در عین حال بر فعالیت‌های آموزشی نظارت مورد نیاز را داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا