در صورت مشاهده علائم کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

فهرست:

دکتر مسعود شریفی با اشاره به ادم ویروس کرونا گفت: “علائم ویروس کرونا در ابتدا شامل علائم غیر اختصاصی از جمله گلودرد ، گلودرد ، تب و لرز است و علائم شایع آن شامل درد بدن ، سردرد ، گوارشی ، روده است. و از بین رفتن چشایی و بویایی. “

وی ادامه داد: اگر فردی این علائم را در خود مشاهده كرد ، در مرحله اول باید از سایر اعضای خانواده جدا شود و به یك مرکز درمانی 16 ساعته در یزد مراجعه كند كه شامل مراكز باغی پور ، مركز نیكوپور ، آزادشهر و مركز است. امامشهر و مراکز منتخب در شهرها.

شریفی اضافه کرد: “اگر فردی مبتلا به بیماری زمینه ای مانند سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی یا فرد باردار نباشد و وی زیر 65 سال باشد ، می تواند تحت درمان علامتی از جمله تب ، مصرف مایعات و استراحت قرار گیرد ، اما در صورت داشتن علائم هشدار دهنده مانند تب طولانی مدت 38 و بالاتر ، درد قفسه سینه ، تنگی نفس و سرفه های مکرر خشک حتماً به پزشک مراجعه کنید.

وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده در مراکز 16 ساعته رایگان است و در صورت واجد شرایط بودن تست در این مراکز آزمایش رایگان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با هشدار به افرادی که آزمایش PCR را انجام داده اند ، گفت: این افراد از زمان آزمایش تا زمان پاسخ ، بالاترین میزان آلودگی و بیشترین شیوع ویروس را دارند که یک تا سه روز به طول می انجامد ، قرنطینه منزل را بررسی کنید .

وی خاطرنشان کرد: به غیر از مراکز آزمایش 16 ساعته ، واحدهای دیگری مانند کلینیک امام علی (ع) و همچنین برخی آزمایشگاه های خصوصی نیز آزمایش گلو و بینی را انجام می دهند. آزمون تعرفه در کلینیک امام علی (ع) به دانشگاه “. علوم پزشکی ، 280 هزار تامان و در یک آزمایشگاه خصوصی از 590 تا 600 هزار تامان.

به گزارش وب سایت “یزد” ، شریفی سرانجام تأکید کرد: بیماران و بیماران باید قرنطینه در منزل را شروع کنند ، استراحت کنند و مایعات بنوشند ، از خود درمانی برای خود و دیگران خودداری کنند

دکمه بازگشت به بالا