بین الملل

دشمنان برای فروپاشی پایه‌های کشور از فرشته‌ای به نام زن استفاده می‌کنند

دشمنان برای فروپاشی پایه‌های کشور از فرشته‌ای به نام زن استفاده می‌کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: دشمنان در تلاش برای فروپاشی پایه‌های کشور از فرشته‌ای به نام زن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد با بیان اینکه دشمنان در تلاش برای فروپاشی پایه‌های کشور از فرشته‌ای به نام زن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: نقش زنان در جامعه زیربنایی است؛ بنابراین دشمن در اغتشاشات اخیر آن را مایه و ابزار خود برای حمله به نظام و انقلاب اسلامی قرار داد که به مدد الهی و بصیرت مردم و زنان جامعه در این راه ناکام ماند.

وی با اشاره به نقش آفرینی زنان و مادران استان آذربایجان غربی در ادوار و عرصه‌های مختلف افزود: در جامعه‌ای که حضرت معصومه(س) به‌عنوان الگوی زنان و دختران معرفی شده باید دخترانی دانشمند تربیت و تحویل جامعه داده شود. مجموعه‌ای ارزشمند از تاریخ شیرزنان آذربایجان غربی در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گردآوری شده که برای استفاده در اختیار زنان و دختران استان قرار داده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان برخی اظهارات دشمنان مبنی بر اینکه آینده ایران ازآن زنان است، تأکید کرد: باید به این افراد بگوییم که گذشته، حال و آینده کشور ازآن زنان است همان گونه که زنان میهن اسلامی‌مان همسران و فرزندان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل بدرقه کردند و در دامن خود شیرمردانی پرورش دادند که نام و یادشان همواره در تاریخ کشور ثبت شد.

الهامی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از زنان به مانند هوای تنفس مطرح کرد: اگر هوای تنفس از انسان ساقط شود انسان عملا از بین می‌رود و اگر حضور زن به هر طریقی از خانواده حذف شود، ستون خانواده از بین می‌رود و این تعبیر به اهمیت مظهر زن در کلام رهبری اشاره دارد.

وی با اشاره به تشکیل ساختار ردا(روایت دختر ایرانی) در امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در این ساختار در آموزش‌ها و توانمدسازی‌های لازم، روایتگری دختران از مشاهیر زن تاریخ مورد توجه قرار می‌گیرد.

اهمیت جایگاه زن در کلام پیامبر گرامی اسلام (ص)

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: ایشان میفرمایند خانه‌ای که در آن دخترانی وجود داشته باشند، هر روز دوازده برکت از آسمان بر آن خانه نازل می‌شود و رفت و آمد ملائکه از آن خانه قطع نمی‌شود و برای پدر در هر شب و روز، عبادت یک سال را می‌نویسند.
محسن داوری با بیان اهمیت جایگاه زن در کلام پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه داد: چنین تعبیر‌هایی در دین مبین اسلام به ندرت به کار رفته و به همین دلیل است که وقتی به دستورات دینی مراجعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چه اندازه حساسیت برای حفاظت و صیانت از این گوهر ناب وجود دارد.

وی حضور دختران تحصیل کرده، پاک و عفیف در دانشگاه‌ها که در زمینه‌های مختلف در حال پیشروی هستند از برکات نظام اسلامی دانست و توضیح داد: امیدواریم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد پیشرفت روز افزون دختران در حوزه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی باشیم و خروجی این مهم در خانواده‌ها سرازیر شده و منجر به تمدن نوین اسلامی شود.

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا