برترینهای کسب و کارعمومی

راهنمای تعمیرات اساسی گیربکس اتوماتیک

گیربکس یکی از قطعات اصلی خودرو است که تعویض دنده توسط آن به صورت خودکار انجام می‌شود. گیربکس اتوماتیک عملکرد مهمی دارد و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. افزایش عمر خودرو و یا استفاده نادرست از گیربکس باعث خرابی آن خواهد شد که در اسرع وقت باید تعمیر شود.

Automatic transmission overhaul guide

جزء رشته‌های تخصصی اتومکانیک است. امروزه با افزایش خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک، نیاز به تعمیر آن هم افزایش می‌‌یابد. افرادی که علاقه‌مند به یادگیری آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک هستند باید دوره‌های آموزش را به صورت تئوری و عملی در بازه زمانی مشخصی فرا بگیرند. در این دوره توانایی افراد برای تعمیر قسمت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک افزایش می‌یابد و می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. نحوه کارکرد و تعمیر گیربکس اتوماتیک با کیفیتی بالا به افراد آموزش داده می‌شود. بازار کار آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک رواج بسیاری دارد و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. با خواندن ادامه مطلب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

آموزش تعمیر گیربکس اتومات در تهران

گیربکس اتوماتیک پیچیدگی و حساسیت بالایی دارد که در اثر بروز کوچک‌ترین آسیب باید تعمیر شود. خرابی گیربکس همراه با ایجاد علائم متفاوتی است که باید به موقع تشخیص داده شود. دقت و تمرکز در انجام تعمیر گیربکس اتوماتیک برای جلوگیری از آسیب به قطعات دیگر مهم و ضروری است. بنابراین تعمیر آن باید توسط افراد زبده و باتجربه انجام شود. تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک نیازمند آموزش حرفه‌ای است و افراد باید آموزش‌های لازم را بعد از گذراندن دوره‌های تئوری تحت نظر اساتید مجرب و کارآزموده به صورت عملی فرا گیرند.

گیربکس اتوماتیک در خودروهای خارجی با تکنولوژی جدیدتری ساخته شده است که تعمیر آن‌ها نیاز به مهارت بالایی دارد. در آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک از نکات به‌روز و روش‌‌های نوینی استفاده می‌شود که کاربرد زیادی در یادگیری تخصصی و افزایش مهارت و تجربه افراد دارد. در تهران نیز در آموزشگاه‌های مختلف تعمیر تخصصی گیربکس با استفاده از متدهای گوناگون و طبق فناوری‌های جدید و متنوعی آموزش داده می‌شود.

البته تعداد مراکز یادگیری این دوره در تهران زیاد نیست و آموزشگاه‌های اندک و معتبری آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک را به صورت تخصصی ارائه می‌دهند. افراد بعد از طی دوره آموزشی آکادمیک مدارک تخصصی آن را دریافت خواهند کرد و بعد از مدت کوتاهی می‌توانند در جایی مشغول به کار شوند و تعمیر تخصصی گیربکس را با شیوه‌های جدید آموزشی انجام دهند.

با تعمیر گیربکس‌های مختلف انواع خودروها تجربه و سابقه افراد در مدت زمان مشخصی افزایش خواهد یافت. بررسی تعمیر گیربکس اتوماتیک در دوره‌های کارآموزی عملی طبق متدهای روز دنیا زیر نظر تعمیرکاران حرفه‌ای توسط افراد انجام می‌شود. یکی از راه‌های موثر برای یادگیری تعمیر گیربکس این است که ابتدا با شناسایی مشکل گیربکس و عامل ایجاد آن، نوع خطای ایجاد شده را بررسی کنید و سپس با توجه به نوع و مدل گیربکس اتوماتیک خرابی آن را رفع کنید.

معرفی 5 آموزشگاه برتر آموزش تعمیر گیربکس اتومات

هنرجویان آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک را باید تحت نظر اساتید مجرب و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های معتبر سراسر کشور ببینند. آموزشگاه‌های مختلف خدمات گوناگونی را در طول دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهند. دوره آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک با انجام فعالیت‌های عملی و فراگیری مهارت‌های تخصصی توسط تعمیرکاران متخصص صورت خواهد گرفت.

اساتید باتجربه آموزش‌های لازم را در طول دوره‌های تئوری و عملی به کارآموزان می‌دهند و آن‌ها را روانه بازار کار خواهند کرد. در ادامه با معرفی 5 آموزشگاه معتبر که با ارائه مدرک فنی بین‌المللی مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی گیربکس هستند، آشنا می‌شویم.

آموزشگاه فن‌آموزان فیدار، آموزشگاه فنون برق، آموزشگاه گیربکس اتوماتیک فنی، مجتمع تخصصی آموزش فنون خودرو، آموزشگاه فنی پایتخت فناوری، آموزشگاه تهران پلاس از جمله آموزشگاه‌های معتبر در تهران هستند که می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیر گیربکس و دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

همچنین نکات مهمی برای انتخاب آموزشگاه باید رعایت شود که در نحوه برگزاری دوره آموزش تعمیرگیربکس اتوماتیک  نقش بسیار موثری خواهد داشت. برخورداری از امکانات و تجهیزات مفید و فراوان به منظور فراگیری دوره‌های عملی، تجارب بالای اساتید و دانش به‌روز آن‌ها، استفاده از فناوری‌های به روز و جدید برای آموزش، محتوای آموزشی مناسب با متدهای روز و پیشرفته، بالابودن کیفیت دوره‌های عملی آموزشگاه از موارد مهمی است که باید برای انتخابی مطمئن به آن‌ها توجه شود.

آموزشگاه‌ها و مراکز مختلفی مسئول برگزاری دوره‌های آموزش تعمیرگیربکس اتوماتیک هستند که هر کدام از آن‌ها با توجه به طول دوره‌های برگزاری آموزشگاه و تعدادجلسات، هزینه‌های متفاوتی را برای آموزش دوره مربوطه دریافت می‌کنند. البته هزینه‌های دریافتی با توجه به کیفیت دوره‌های ارائه شده، مناسب است و امکان پرداخت آن برای تمامی افراد علاقه‌مند به یادگیری وجود دارد.

نام آموزشگاه طول دوره مدرک هزینه کیفیت
آموزشگاه گیربکس اتوماتیک فنی 3 هفته فنی و حرفه‌ای 11400000 تومان اساتید باتجربه و حرفه‌ای، پشتیبانی نامحدود، کیفیت عالی دوره‌های عملی، آموزش به روز و کاربردی، دسترسی آسان،کارگاه مجهز
مجتمع آموزشی فنی پایتخت فناوری 45 ساعت فنی و حرفه‌ای 7900000 تومان کسب مهارت کافی، آموزش کاربردی علمی، پشتیبانی نامحدود، اساتید مجرب و حرفه‌ای، امکانات تخصصی، دوره‌های عملی پروژه محور
آموزشگاه فن‌آموزان فیدار 45 ساعت فنی و حرفه‌ای 5500000 تومان آموزش عملی، بازآموزی رایگان، تعمیرگاه مجهز، پشتیبانی نامحدود
مجتمع تخصصی آموزش فنون خودرو فنی و حرفه‌ای دوره آموزشی عملی، مجهز و به روز، مشاوره رایگان، اساتید بنام و حرفه‌ای
آموزشگاه تخصصی فنون برق 2 هفته فنی و حرفه‌ای 7000000 تومان پشتیبانی نامحدود، دوره‌های عملی با کیفیتی عالی، خوابگاه هنرجویان، بازآموزی رایگان

جزوه آموزشی تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک به عنوان جزء ضروری و لازم در خودرو که وظیفه آن انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها است و باعث افزایش سرعت و حرکت خودرو خواهد شد. بنابراین با نظر به این نکته که مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه در خودرو گیربکس است، تعمیر آن نیز باید با حساسیت بالایی انجام شود که نکات نگهداری از آن بسیار مهم و ضروری است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک باید با روش‌های اساسی و طبق استانداردهای جهانی صورت گیرد. در این صورت از بروز مشکلات فراوان در گیربکس جلوگیری خواهد شد. نکات مهم و ضروری تعمیر گیربکس اتوماتیک به منظور رعایت برخی موارد برای مراقبت از آن در جزوه‌های آموزشی ذکر شده است. در این جزوه روش‌های گوناگونی برای باز‌کردن گیربکس و مونتاژ دوباره آن بررسی می‌شود و عوامل مهم احتیاط و نگهداری گیربکس نیز بیان خواهد شد. همچنین نکاتی در رابطه با شفت گیربکس، ضربه‌های برگشتی و تماس آن با دندانه نیز گفته شده است.

شناسایی قطعات موجود در گیربکس و موارد استفاده آن‌ها به طور کامل در این جزوات بررسی و شرح داده می‌شود. علائم رایج خرابی گیربکس و نکات مربوط به آن‌ها در حوزه تعمیر گیربکس نیز با ذکر جزئیات مختلف در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد. بروز علائم گوناگون در گیربکس و آسیب‌های ایجاد شده منجر به تعمیر گیربکس می‌شود که ذکر این موارد در جزوات آموزشی نیز لازم و ضروری است. تغییر ناگهانی دنده، ارتعاشات گیربکس و شکستگی‌های آن جزء نکات تعمیری گیربکس است که مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین دانش لازم برای شناسایی علل بروز مشکلات گیربکس از جمله آموزش‌های ضروری است که در جزوه مربوطه آورده می‌شود. نوع سرویس گیربکس و اقدام برای گذراندن دوره‌های تعمیر در دسترس افراد باید قرار بگیرد. با خواندن جزوات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک، افراد تسلط لازم را برای تست کیفیت عملکرد قطعات مختلف گیربکس به دست می‌آورند.

مشخصات فنی ساندرو

ساندرو در ابتدا با گیربکس دستی JH3 تولید می شد ولی از سال 96 به جای آن از گیربکس JHQ دیفرانسیل جلو استفاده شد تا مشکلات مدل قبل را برطرف نماید. ساندرو یک مدل گیربکس اتوماتیک دارد که به نسبت مدل دستی کمی کندتر و بنزین بیشتری مصرف می کند. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ تنفس طبیعی، قادر است 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور تولید کند که به نسبت وزن نه چندان سنگین این خودرو(1146 کیلوگرم) کافی به نظر می رسد.شتاب صفر تا صد ساندرو چیزی در حدود 11.5 ثانیه می باشد. در ضمن مصرف سوخت ترکیبی ساندرو 8.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر میباشد.

مزایا و معایب ساندرو

مزایا : کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین، بازار دست دوم مناسب، کابین جادار، سیستم تعلیق نرم و راحت

معایب : طراحی ساده و قدیمی، آپشن های کمتر نسبت به رقبا، ارگونومی نامناسب صندلی عقب، فرمان پذیری معمولی

انواع لوازم یدکی ساندرو

با توجه به اینکه ساندرو یک خودرو رده متوسط در بازارهای جهانی و همچنین بازار کشورمان می باشد، دارای طرفداران و خریداران زیادی نیز می باشد. وقتی فروش یک خودرو آمار زیادی را دارد به طبع نیاز به لوازم یدکی آن خودرو نیز در بازار زیاد می شود. با توجه به کیفیت بالای قطعات خودروی ساندرو مونتاژ داخل ، باید از لوازم یدکی اورجینال برای این خودرو استفاده شود. تا دیگر قطعات این خودرو بر اثر استفاده از قطعات معیوب دچار اشکال نشوند.لوازم یدکی رنو ساندرو دارای تنوع گوناگون و نیز برندهای متنوعی می باشد که در بازار فراوان در دسترس عموم قرار دارد. رنو یدکی یکی از مکان هایی است که شما میتوانید لوازم یدکی ساندرو را به صورت آنلاین و با بهترین قیمت تهیه بفرمائید.

قیمت قطعات اصلی ساندرو

از آن جمله محصولات می باشد که در انواع مختلف اصل و غیر اصل،با کیفیت و بی کیفیت، ارزان و گران در بازار عرضه می شود.به طبع قطعات با کیفیت قیمت بیشتری را به همراه دارند ولی این نکته را باید به خاطر سپرد که قطعات اصلی کارایی بهتر و طول عمر بیشتری نسبت به قطعات غیر اصل دارند. برای رنو ساندرو باید سعی کرد از لوازم یدکی اصل و مرغوب استفاده کرد به خصوص در قسمت لوازم جلوبندی که حساس می باشد.

قیمت خرید فروش گیربکس رنو ساندرو اتوماتیک و دنده ای

قطعات گیربکس و موتور خودروی ساندرو، به عنوان اجزای حیاتی و اصلی این خودرو، نقش بسیار مهمی در عملکرد آن ایفا می‌کنند. ساندرو با ویژگی‌ های ظاهری جذاب، عملکرد برتر، و مصرف کم سوخت، یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است.ویژگی‌ های فنی برتر این خودرو به همراه طراحی زیبا و جذاب آن، باعث جلب توجه و محبوبیت فراوانی برای نمایندگی سازنده شده است.

سیستم انتقال قدرت اصلی به ماشین ساندرو از طریق گیربکس است، که گشتاور و سرعت بالایی را به موتور منتقل کرده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.ساندرو به دو مدل معمولی و استپ‌ وی تقسیم می‌شود و از نظر گیربکس، دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می‌گردد. این دو مدل اختلافاتی از نظر ظاهری دارند، از جمله افزایش ارتفاع که یکی از تفاوت‌ های مهم آن‌هاست. در صورت بروز هرگونه مشکل در قطعات گیربکس، تعمیرگاه مخصوص به تعمیر و نگهداری آن را پیشنهاد می‌کنیم.

برای تست و عیب‌ یابی گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو، توصیه می‌شود از افراد متخصص حوزه مکانیک و فناوری‌ های مرتبط استفاده شود تا تعمیرات به بهترین شکل انجام شود.در صورت بروز مشکلات در گیربکس ساندرو، به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کرده و از تخصص متخصصان برای تعمیر و نگهداری صحیح گیربکس استفاده کنید.

مشخصات فنی این خودرو نشان‌ دهنده ویژگی ترونیک آن است که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت دستی دنده ماشین را تغییر دهید. همچنین، ویژگی شیفت لاک این جعبه دنده به شما این امکان را می‌دهد که دنده را بدون نیاز به روشن کردن ماشین تعویض کنید، به‌ ویژه در حالت P و هنگام نیاز به جابجایی با جرثقیل.

بازشدن جعبه دنده اتوماتیک ساندرو به عنوان یک مشکل اصلی و دلیل احتمالی خرابی گیربکس مطرح می‌شود. با توجه به فناوری نسبتاً قدیمی گیربکس ساندرو، تعمیر بهترین توسط تعمیرگاه‌ های تخصصی مدرن گیربکس و با متخصصان مهندسی انجام می‌شود. تعمیر تخصصی و ماهرانه گیربکس ساندرو اتوماتیک، بهترین راه برای رفع مشکلات احتمالی این خودرو است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو شامل موارد زیر می باشد .گروه تخصصی مدرن گیر بکس ذیل را در گیربکس اتومات ساندرو تعمیر می کند .

1. تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم.

2.عدم کشش گیربکس ساندرو در سر بالایی

3.ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز

4. مکث و تخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت

5.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس

6.افت شتاب و قدرت

7.گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)

8.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده

10.روشن شدن چراغ شبیه به فنر

11.روغن ریزی مربوط به گیربکس

12.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر

13.خلاص کامل شدن و جلو یا عقب نداشتن.

دکمه بازگشت به بالا