راه‌های صادرات پوشاک‌ تولید مازندران به کشورهای منطقه هموار شود

خبر روزانه/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل مازندران باید زمینه صادرات پوشاک از استان به کشورهای منطقه فراهم شود، گفت: اداره کل فنی، حرفه ای و جهاد دانشگاهی مازندران با انجام اقدامات مناسب در زمینه طراحی لباس بدون استفاده از مدل های خارجی نیازمند حمایت جدی است.

به گزارش خبر روزانه، سید محمود حسینی پور عصر امروز با حضور در نمایشگاه توانمندسازی بانوان مازندران که در محل دائمی نمایشگاه های نیاوران ساری برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم از نمایشگاه های عملی که برای توانمندسازی بانوان و تولید پوشاک لوکس برگزار می شود، حمایت می کند. با سازوکارها و الگوهای اسلامی.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل مازندران باید راه هایی برای صادرات پوشاک از استان به کشورهای منطقه مهیا شود، افزود: هیئت اصلی جهاد فنی، حرفه ای و دانشگاهی مازندران در این زمینه اقدام کرده است. اقدامات مناسب در زمینه طراحی لباس بدون استفاده از نمونه های خارجی مورد حمایت جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و استانداری مبتکران این طرح بودند. این نمایشگاه کار یک زن و ادامه آن است. چنین نمایشگاه هایی باید در سراسر منطقه برگزار شود.

این مسئول افزود: این گونه نمایشگاه ها باید در سال های آینده با کیفیت بیشتری در مازندران برگزار شود تا طراحان بتوانند ایده های جدیدی را در حوزه پوشاک کشف و اجرا کنند.

حسینی پور در ارزیابی از نمایشگاه پوشاک فن بازار مازندران گفت: ظرفیت های آشکار شده در این نمایشگاه نشان می دهد که مازندران پتانسیل صادرات پوشاک به کشورهای منطقه را دارد.

وی با اشاره به اینکه تعامل فرهنگی مازندران با سایر استان ها از اهداف ما برای برگزاری این نمایشگاه ها به ویژه در حوزه بانوان بود، گفت: در نظر داریم به زودی نمایشگاه جامع پوشاک و سایر محصولات را در مازندران برگزار کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا