راه‌اندازی پرواز مشهد کمترین توقع مردم لرستان است / راه‌آهن یکی از مطالبه جدی مردم است

خبر روزانه/ لرستان سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار لرستان گفت: یکی از الزامات افکار عمومی و مدیران استان پروژه راه آهن است و کمتر مرکز استانی در کشور وجود دارد که راه آهن و ارتباط ریلی نداشته باشد. ”

دکتر احمدرضا دالوند در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه هرم آباد، با بیان اینکه با سفر رئیس جمهور به لرستان همه نگاه ها به سمت وزارت راه و شهرسازی از دو جنبه و مشکلات بود، گفت: در این راستا همه چیز به سمت وزارت راه و شهرسازی است.

وی پروژه راه آهن را یکی از خواسته های افکار عمومی و مدیران استانی دانست و با بیان اینکه کشور مراکز استانی کم دارد که راه آهن و ارتباط ریلی نداشته باشد، گفت: از آن زمان بود که در سال 92 پروژه راه آهن در لرستان آغاز شد و متاسفانه با توجه به به برخی دلایل فعالیت اجرایی وی به حالت تعلیق درآمد.

گذر راه آهن مرکزی به جنوب کشور در لرستان فرسوده است

رئیس دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بخشی از خط فعلی راه آهن که از مرکز به جنوب و از طریق لرستان امتداد دارد، 80 سال پیش ساخته شده و از نظر ساخت و ساز فرسوده است و ظرفیتی ندارد. . در صورت امکان وقوع سیل و زلزله در این مسیر ممکن است این ارتباط قطع شود و کشور با چالش مواجه شود. از این نظر مسیر مذکور بسیار حائز اهمیت است. او مهم است.

دالوند در خصوص جهش مسکن گفت: جهش مسکن پروژه موفقی خواهد بود و با توجه به اینکه در لرستان مشکلاتی وجود دارد این امر نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

در مرکز استان با کمبود زمین مواجه هستیم

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در لرستان با آن مواجه هستیم بحث تامین زمین است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود، گفت: زمینی در مرکز استان وجود ندارد زیرا حریم هرم آباد به صورت افقی گسترش یافته است. . .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: استفاده از زمین مازاد دستگاه های اجرایی برای تولید مسکن ضروری است.

دالوند گفت: در حرم آباد 78 هکتار از اراضی ارتش و فرماندهی ارتش در استان صحبت شده و آماده واگذاری این زمین ها برای سکونت هستند و پیشنهاد می شود پس از این سفر تفاهم نامه امضا شود.

در شهرستان دورود وضعیت کمبود زمین حادتر از سایر شهرستان های استان است

وی درباره کمبود زمین در اکثر شهرهای لرستان گفت: در شهرهای خرم آباد و دورود این وضعیت حادتر است، بنابراین در این شهر اکثر مستاجران و در نهضت مسکن ملی نیاز به توجه ویژه دارند. “

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: البته دورودا شهرستانی مرتبط با صنعت دفاعی دارد و تمام زیرساخت های آن آماده است و برای تولید مسکن آماده تحویل است.

ساخت ۸۸ هزار واحد مسکونی در لرستان

دالوند گفت: در مدت چهار سال در لرستان باید 88 هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی گفت: پیشنهاد می شود پس از این سفر در جلسه ای با حضور وزیر دفاع و راه و شهرسازی جلسه ای برگزار و تفاهم نامه ای برای رسیدگی به این موضوع اراضی در شهرستان دورود منعقد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: موضوع دیگر وجود کارخانه سیمان و آلایندگی بالای آن است که صنایع دفاعی شهرستان این امکان را دارد که شهر را به آنجا منتقل کند.

یکی از مشکلات استان جاده پلدختر است

دالوند در مورد چهار راه استان گفت: یکی از مشکلات استان جاده پلدختر است که در سال 88 بر اثر سیل ویران شد. بسیاری از زیرساخت های لرستان از جمله این جاده آسیب دیده است. با توجه به مسدود بودن آن، توجه ویژه به این پروژه ضروری است.

وی افزود: چهار خط در چهار خط نورآباد – کرمانشاه – خرسی، بارورد و کوهدشت تکمیل شده است که تعدادی از آنها نیاز به تخصیص دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان متأسفانه شاهد تصادفات زیادی در مبادی ورودی استان هستیم، گفت: یکی از این ورودی ها به سمت کوهدشت است که هر هفته تصادفات متعددی در آن رخ می دهد و به یک تصادف تبدیل شده است. قتل عام و چالش

راه اندازی پرواز مشهد کمترین توقع ساکنان استان است

وی در خصوص پروازهای فرودگاه حرم آباد گفت: راه اندازی پرواز مشهد کمترین توقع ساکنان استان است و باید از هرم آباد به تهران به صورت زمینی و سپس پرواز تهران به مشهد که دارای آن نیز می باشد. چالش ها و مسائل.” وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا