راه اندازی خط تولید داروهای پیشرفته درمان سرطان و بیماری‌های نادر در کشور

یکی از شرکت های داروسازی مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به تولید نانو آماده سازی برای درمان انواع سرطان ها، پوست و بیماری های نادر شده است.

به گزارش خبر روزانه نوید گودرزی، مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل این شرکت داروسازی گفت: در حال حاضر پلتفرم‌های فناوری متعددی داریم. سمیت قابل توجهی دارد و باعث ایجاد عوارض در بیمار می شود. بنابراین، با نسخه‌های جدید، این شرکت نگاهی نو به این داروها انداخت و انتشار آن‌ها را هدایت کرد و در نتیجه به اثربخشی بهتر و عوارض جانبی کمتری دست یافت.

وی گفت: این مشکلات باعث رضایت بیشتر بیمار از مصرف دارو شده است. .

گودیر گفت: در حوزه پزشکی، تمرکز ما بر درمان همه سرطان‌ها، پرهیز از الکل و مواد مخدر، پوست و زیبایی و همچنین بیماری‌های نادری است که از نظر فناوری به آن‌ها دست یافته‌ایم.

وی با بیان مشکلات سال های گذشته کشور در زمینه تامین این داروها، گفت: تصمیم گرفته ایم داروهای مورد نیاز کشور را تولید کنیم که قابل تولید داخل نیست. این داروها محصولاتی بودند که نیاز به دانش دارویی بالایی داشتند و یک اصطلاح علمی بودند.

گودار تاکید کرد؛ داروهای ما به طور انحصاری توسط یک یا دو شرکت دیگر در جهان تولید می شود که به ما کمک می کند در بازارهای بین المللی کار کنیم. موفقیت ما باعث شد تا امسال با تولید داروهای مشابه خارجی در داخل، حدود 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: در این شرکت موفق به تولید داروی درمان سرطان شدیم که همچنان جزو کالاهای وارداتی کشور محسوب می شد. به عنوان مثال، نانوذرات ضد سرطان Pakleinb برای درمان بیماری هایی مانند سرطان سینه، ریه و پانکراس با کمک محققان شرکت داروسازی NanoDrug ساخته شده است.

به گفته وی، این نانوفرآورده به بافت‌های سرطانی نفوذ می‌کند که با توجه به اندازه نانو این دارو، اثربخشی آن بیشتر و عوارض جانبی آن کمتر از داروهای مشابه است.

گودرزی به بررسی ماموریت نانو دارو برای تولید داروهای پیشرفته در کشور پرداخت و گفت: متعهد به عرضه داروهای جدید با قیمت مناسب هستیم و تاکنون در این مسیر موفق بوده ایم. ما به این ماموریت ادامه خواهیم داد و با کادر فنی و تخصصی خود برای استفاده از فناوری نانو برای تولید داروهای پیشرفته تلاش خواهیم کرد. شرکت داروسازی Nanadaru تاکنون برای 160 شغل ایجاد کرده است.

نانوپزشکی بیشتر به دنبال بازارهای داخلی و خارجی است

مدیر کل شرکت داروسازی نانا دارو گفت: در تولید فرآورده های نانو جوایز زیادی کسب کرده ایم. به عنوان مثال سه سال متوالی به عنوان شرکت منتخب صادرات محصولات نانویی به کشور انتخاب شدیم و در سه سال اخیر یکی از صادرکنندگان پیشرو در صنعت داروسازی بوده ایم.

گودری افزود: امسال و در روز ملی صادرات به عنوان صادرکننده نمونه ملی که معتبرترین نشان ملی در حوزه صادرات است و نشان دهنده صادرات متنوع، پایدار و موفق شرکتمان است، انتخاب شده ایم.

وی افزود: حداقل سه محصول با بالاترین سطح معاونت فناوری داریم و سال گذشته در بین 20 شرکت برگزیده بر اساس دانش از دیدگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شدیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا