سامانه سیرت در نوبت‌گیری توسعه و تکمیل شد

سامانه سیرت در نوبت‌گیری توسعه و تکمیل شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سامانه سیرت در نوبت گیری تکمیل نشده بود امسال توسعه و تکمیل شد؛ این سامانه طبق برنامه هفتم نتایج سنجش را در اختیار بقیه معاونین آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

حجت الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  در آئین افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان سال ۱۴۰۴ _۱۴۰۳  گفت: سنجش سال آینده امروز ۲۸ آنلاین با تغییراتی افتتاح شد.

وی با بیان این که سال گذشته سامانه سیرت  سنجش به مشکل برخورد و همین امر باعث شد تا والدین نو آموزان خود را در این سامانه در آخر سال ثبت نام کنند؛ ادامه داد: پایگاه‌های سنجش امسال ۲تا۳ روز به توانبخشی اختصاص داده و ۲تا ۳ روز نیز به مداخلات یادگیری اختصاص می‌دهند.

وی با بیان این که سال گذشته سامانه سیرت در نوبت گیری تکمیل نشده بود امسال توسعه و تکمیل شد؛ افزود: این سامانه طبق برنامه هفتم نتایج سنجش را در اختیار بقیه معاونین آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

الماسی اعلام کرد: مراکز سنجش امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و به ۹۰۰ مرکز رسیده است همچنین در شهرهای بزرگ علاوه بر مرکز سنجش ۳۰۰ پایگاه موقت در شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد و شیراز وجود دارد.

وی با بیان این که این مراکز به تجهیزات مداخلات یادگیری، گفتار درمانی و… مجهز است؛ تصریح کرد: پس از سنجش در همین مراکز سنجش مشکلات نو آموز بررسی و رفع می‌شود. در این مراکز مراقبین سلامت، مشاوره وجود دارد.

الماسی با بیان این که سنجش دانش آموز از  ۱۵ آنلاین در البرز و تهران آغاز شده؛ تصریح کرد: به طور رسمی سامانه سیرت سنجش از ۱ آبان فعال می‌شود. همچنین امسال والدین کودکان زیر ۶ سال برای ورود به پیش دبستانی می‌توانند در سنجش ثبت نام کنند.

دکمه بازگشت به بالا