سرویس کفگیر و ملاقه عروس

شرح محصول سرویس کفگیر و ملاقه رنگی کلاسیک عروس 

سرویس کفگیر و ملاقه عروس

امروزه خریداران با تعداد زیادی از برندها در بازار مواجه هستند  که اگر برند مورد نظر خود را انتخاب کنند نوبت به جنس ظروف میرسد که چهار دسته کلی شامل موارد زیر می باشد

حالا به توضیح مختصری از موارد ذکر شده می پردازیم

  1. ظروف از جنس گرانیت و سرامیک : این ظروف از سه لایه تشکیل شده که لایه بیرونی از جنس سرامیک یا گرانیت بوده لایه میانی از فلز ساخته شده و لایه داخلی از جنس گرانیت نچسب و یا سرامیک روی آنرا می پوشاند.

ظروف نام برده دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت بوده و هیچ ماده سمی را از خود منتشر نمیکنند.البته باید در هنگام شستشو از مواد پاک کننده ملایم و اسفنج های نرم استفاده شود.سرعت گرم شدن بالا و قابلیت استفاده از این ظروف در فر نیز از دیگر نقاط قوت آنها است.

  1. ظروف استیل : معمولا با آلیاژ 10/18 ساخته می شوند که سرعت انتقال گرمای بالایی دارند و با توجه به جنس آنها ماده سمی از خود انتشار نمیدهند و برای تهیه خورشت و آش های لذیذ ایرانی بسیار مناسب هستند.
  2. آشنایی با ظروف چدنی آشپزخانه

این ظروف دارای مقاومت بالایی در برابر سایش، مقاوم به خوردگی و مقاوم در برابر حرارت هستند یعنی به آسانی لب پر نمی شوند، تغییر رنگ نمیدهند ، عطر و طعم غذا را بدون کوچک ترین تغییری حفظ می کنند و اگر نکات نگهداری مناسب از آن ها را اجرا کنید می توان گفت ماندگاری نامحدودی خواهند داشت.

برای نگهداری بهتر از این ظروف باید از حرارت کم یا متوسط استفاده کرد. هنگام آشپزی باید دقت کرد تا ظرف 2 تا 3 دقیقه پیش از ریختن روغن گرم شود.

هنگام پخت غذا باید از قاشق های پلاستیکی، چوبی یا نایلونی استفاده شود چرا که قاشق های فلزی ممکن است به لعاب ظرف آسیب برسانند.

ظروف چدنی را می توان داخل فر (تا دمای 260 درجه سانتی گراد) و همچنین روی انواع اجاق گازهای موجود در بازار قرار داد اما نباید فراموش شود که ظروف داغ را نباید بلافاصله داخل آب سرد یا فریزر قرار دهید چون بهترین کار پس از پخت و پز سرد شدن تدریجی ظروف است.

ظروف چدنی را نیز باید مانند سایر ظروف با اسفنج نرم و مواد  شستشو ملایم غیر اسیدی تمیز کرد.هنگام برداشتن این ظروف از روی شعله اجاق گاز باید از دستگیره یا دستکش استفاده شود چون این ظروف هنگام پخت و پز بسیار داغ می شوند.

دقت داشته باشید که ظروف داغ را نباید به صورت مستقیم روی پیشخوان آشپزخانه یا دیگر سطوح سرد که اختلاف دمای زیادی دارند قراردهید.حال به توضیح مختصری از کارخانه ایرانی عروس می پردازیم.مجموعه عروس تفلون با توجه به سیاست افزایش تولید ملی و رقابت با محصولات خارجی در حوزه لوازم و ظروف پخت و پز در سال 1373 تشکیل گردید.

 

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست ‌کفگیر و ملاقه باید به آن‌ها توجه نمود

  • اولین شرط برای خرید ست کفگیر ملاقه توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی مانند جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این محصول تاثیر دارند. بنابراین با توجه به بودجه و سلیقه‌ خود می‌توانید برای خرید یک مدل خاص اقدام کنید.
  • همانطور که بیان کردیم این نوع سرویس‌ها در جنس‌های مختلفی وجود دارند. پس قبل از خرید ویژگی‌های هر یک را به دقت مطالعه کنید تا با نقاط قوت و ضعف هریک شنایی پیدا کنید. اگر مشخصات هر جنس را بدانید  می‌توانید ست زیبا و بادوامی انتخاب کنید.
  • کفگیر وملاقه مورد نیاز خود را با توجه سایز قابلمه‌هایتان انتخاب کنید. زیرا اگر قابلمه‌‌تان کوچک باشد، خرید یک ست که اندازه‌ بزرگی داشته باشد مناسب شما نیست، اما اگر قابلمه خیلی بزرگ باشد، نباید ست کفگیر و ملاقه خریداری کنید بلکه متناسب با سایز قابلمه هرکدام را جداگانه خرید کنید.
  • رنگ سرویس کفگیر و ملاقه خود را با توجه به رنگ سایر لوازم آشپزخانه‌ انتخاب کنید. زیرا این ست‌ها به زیبایی محیط آشپزخانه کمک می‌کنند.
  • در هر ست کفگیر و ملاقه معمولا دو کفگیر و دو ملاقه نیز با ظاهر متفاوت وجود دارد. برخی از این سرویس‌ها دارای متعلقات دیگری مانند دستگیره و پیش‌بند نیز هستند. بنابراین برای خرید باید به نوع و شکل کفگیر و ملاقه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • از سرویس‌های کفگیر و ملاقه‌ مسی و استیل برای قابلمه‌های چدنی و تفلون استفاده نکنید، زیرا این محصولات به دلیل جنس خود خط و خش زیادی را در کف قابلمه ایجاد می‌کند و این یک اتفاق وحشتناک برای خانم‌ها خواهد بود!

با توجه به نکاتی که تا به اینجا بیان کردیم، ست کفگیر و ملاقه مورد نظر خود را می‌توانید خریداری کنید.

منابع:

(youtube.com)

(pinterest.com)

دکمه بازگشت به بالا